Spotify Radar Polska

Sponsorowana playlista „Odkryj w tym tygodniu”, czyli nowy format reklamy na Spotify

1 minuta czytania
Komentarze

Spotify ma nowy format reklamowy – to sponsorowana playlista Odkryj w tym tygodniu. Pomysł był już testowany w Stanach Zjednoczonych, a także został wprowadzony w Wielkiej Brytanii. Teraz debiutuje w 9 kolejnych krajach, w tym w Polsce.

Sponsorowana playlista na Spotify – jak to ma wyglądać?

Odkryj w tym tygodniu to playlista, która jest aktualizowana co tydzień. Zawiera utwory dobrane specjalnie pod gust konkretnego użytkownika Spotify. Od 15 lipca 2019 roku do 25 czerwca 2020 roku użytkownicy platformy spędzili ponad 2,3 miliarda godzin, słuchając muzyki właśnie ze wspomnianej playlisty. Spotify personalizuje ją dla prawie 300 mln użytkowników na całym świecie.

Spotify wprowadziło możliwość sponsorowania wspomnianej playlisty w Polsce, Austrii, Belgii, Irlandii, Portugalii, Arabii Saudyjskiej, Południowej Afryce, Szwajcarii, a także Turcji. Nowy format reklamowy daje możliwość wykorzystania w swoich działaniach reklam zarówno w formie audio, jak i wideo. Playlista „Odkryj w tym tygodniu” daje markom możliwość pokazania użytkownikom platformy, jak dobrze ich znamy i rozumiemy – komentuje Rak Patel, Regional Head of Sales UK i Pan-EMEA w Spotify. Mówi on także o zadowoleniu marek ze sponsorowania playlisty. Firmy, które skorzystały z nowej funkcji w USA lub w Wielkiej Brytanii ponoć wypowiadały się na jej temat wyłącznie pozytywnie.

Czytaj także: Spotify prezentuje wakacyjne trendy z 2020 roku – oto najciekawsze z nich

Pytanie, czy o sponsorowaniu playlisty podobne zdanie będą mieli użytkownicy. Dotychczas Spotify (przynajmniej w wersji Premium) znaliśmy z braku reklam.

źródło: Spotify

Motyw