Spotify zaprezentowało właśnie wakacyjne trendy z 2020 roku. Na podstawie danych zebranych od 5 maja do 30 lipca wywnioskowano, czego i w jakich sytuacjach najchętniej słuchali Polacy, ale też globalna społeczność użytkowników platformy. Okazuje się, że w porównaniu do poprzednich miesięcy nastąpiły znaczne zmiany.
Wakacyjne trendy 2020 na Spotify pokazują, że lato było czasem pełnym kontrastów
Jeszcze w kwietniu użytkownicy Spotify w dużej mierze wybierali powolne i melancholijne utwory. W lipcu globalna społeczność użytkowników popularnej platformy streamingowej postawiła na zdecydowanie bardziej optymistyczne melodie. Pozytywne piosenki towarzyszyły nam podczas wakacyjnych wycieczek i pozwalały jeszcze bardziej cieszyć się świetną pogodą. Mimo wszystko playlisty związane z kwarantanną nie odeszły całkowicie w zapomnienie. Obecnie jest ich już 1,3 mln.
Jakich utworów najchętniej słuchała globalna społeczność użytkowników Spotify od 5 maja do 30 lipca 2020 roku? Oto one:
- Ariana Grande, Justin Bieber – Stuck With U
- Tyga, Curtis Roach – Bored In The House
- Marshmello, Halsey – Be Kind
- Anderson .Paak – Lockdown
- Whitney Houston – I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me)
- Taylor Swift – exile
Muzyka towarzyszyła nam w podróżach rozumianych na różne sposoby
Z danych zebranych przez Spotify wynika, że bardzo chętnie słuchaliśmy muzyki podczas aktywności fizycznej. Konkretnie podczas jazdy na rowerze lub rolkach. Od 5 maja do 30 lipca na całym świecie stworzono ponad 54 tysięcy playlist dedykowanych tym aktywnościom. Tylko w Polsce powstało ponad 5 tysięcy takich playlist.
W trakcie rowerowych przejażdżek po Polsce najchętniej słuchaliśmy następujących utworów:
- Quebonafie, Daria Zawiałow – BUBBLETEA
- Sobel – Impreza
- Taco Hemingway – Polskie Tango
A to najpopularniejsze piosenki podczas przejażdżek na rolkach:
- The Weeknd – Blinding Lights
- Dua Lipa – Don’t Start Now
- Harry Styles – Watermelon Sugar
Od czerwca do lipca Spotify odnotowało też aż 92-procentowy wzrost liczby playlist dedykowanych długim podróżom spędzonym w aucie. Użytkownicy serwisu byli w ruchu częściej, niż w poprzednich miesiącach. Wzrosła więc słuchalność muzyki w trybie offline – na świecie o 24%, w Polsce natomiast aż o prawie 70% w porównaniu z innymi miesiącami.
Czego słuchaliśmy w aucie? Na pewno playlist Classic Road Trip Songs oraz 70s Road Trip. Jeśli chodzi natomiast o konkretne utwory, to można wymienić następujące pozycje:
- Harry Styles – Watermelon Sugar
- The Beatles – Here Comes The Sun
- Miley Cyrus – Party in the USA
- Journey – Don’t Stop Believin’
- Bon Jovi – Livin’ On A Prayer
- OutKast – Hey Ya!
- Rascal Flatts – Life is a Highway
Z jednej strony dużo podróżowaliśmy i spędzaliśmy miło czas, z drugiej… nudziliśmy się
Od 5 maja do 30 lipca na platformie powstało ponad 127 tysięcy playlist zawierających w tytule słowo nuda. Może to nieco zaskakiwać, biorąc pod uwagę świetną pogodę i zniesienie części obostrzeń związanych z pandemią. Jak już jednak wspominaliśmy, tegoroczne wakacje na Spotify to czas pełen kontrastów. Jakie utwory Polacy podczas wspomnianej nudy wybierali najczęściej? Oto lista:
- Szpaku – #Hot16Challenge2
- Mata – 100 dni do matury
- sanah – Melodia
- Tymek, Trill Pem, Tede – Rainman
Na wspomnianą już nudę Spotify ma jednak pewne rozwiązanie. Jakiś czas temu pisaliśmy na naszym portalu o tym, że nowa funkcja w Spotify pozwala na grupowe słuchanie muzyki. Przy okazji podsumowania wakacyjnych trendów administracja popularnej platformy streamingowej postanowiła przypomnieć właśnie o tej możliwości.
Czytaj także: YouTube Premium to świetna usługa, dla której porzuciłbym Spotify, gdyby Google brało ją na poważnie
Jeśli jesteście ciekawi, czego i w jakich sytuacjach słuchali użytkownicy Spotify np. w kwietniu, możecie sprawdzić tekst poświęcony muzycznym trendom z czasu izolacji. Niedawno Spotify zaprezentowało natomiast hity lata 2020. Jest to lista 10 najpopularniejszych piosenek wśród polskich użytkowników platformy w okresie 1 lipca – 15 sierpnia 2020 roku. Tego typu dane zawsze czyta się z ciekawością – można porównać, czy trendy odnotowane przez Spotify odzwierciedlają nasze osobiste preferencje.
źródło: Spotify