Jak bardzo ważne są statystyki dla czołowych producentów? Niemalże najważniejsze, szczególnie te, które dotyczą sprzedaży kluczowych modeli. Oczywiście firmy, które najchętniej się chwalą swoimi wynikami to Samsung i Apple. Także jak wypadła sprzedaż najnowszego flagowego modelu Koreańczyków?
Galaxy S5 został przedstawiony nieco ponad dwa miesiące temu na targach Mobile World Congress w Barcelonie, więc już pierwsza fala tego urządzenia została sprzedana. Określenie „fala” w przypadku Samsunga tyczy się 10 milionów sztuk danego urządzenia. Jak to wygląda w przypadku poszczególnych edycji flagowego modelu Koreańczyków? Zobaczcie sami:
Widać, że z roku na rok Samsungowi przybywa nowych fanów, gdyż najważniejszy obecnie smartfon z portfolio sprzedaje się coraz szybciej. W tym roku Galaxy S5 sprzedało się w ilości 10 milionów sztuk o dwa dni szybciej niż miało to miejsce z Galaxy S4. Ten wynik ciężko będzie przebić w przyszłym roku, ale to jednak czas pokaże czym Koreańczycy zaskoczą w Galaxy S6 (o ile nie przejmie jego roli rodzina Galaxy K).
Jak jednak prezentują się powyższe wyniki w stosunku do Apple? Firma z Cuppertino ma inne określenie na swoją „falę”. Producent nadgryzionych jabłek lubi przedstawiać statystyki przedstawiające ilość sprzedanych modeli w trzy dni po premierze. Poniższa statystyka dotyczy ostatnich iPhone’ów 5s i 5c:
Na koniec warto dodać, że sprzedaż w przypadku Samsunga oznacza ilość egzemplarzy „wysłanych do sklepów”. Oczywiście ciężko jest porównać obydwa wykresy, ale zapewne w komentarzach pojawią się rzeczowe wnioski.
źródło: Phone Arena