Google

Google znów zmienia algorytm wyszukiwarki. Oryginalne informacje będą bardziej doceniane

1 minuta czytania
Komentarze

Wyszukiwarkę Google zna każdy i większość z niej korzysta. Na rynku istnieje kilka alternatyw, jednak żadna z nich nie ma nawet podjazdu do produktu giganta z Mountain View. Aby pozostać na szycie, firma nieustannie ulepsza swoją wyszukiwarkę poprzez zmiany w jej algorytmie. Teraz poinformowała o kolejnej modyfikacji.

Zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google

logo google

Algorytm wyszukiwarki Google ponownie się zmienia. Firma ogłosiła bowiem, że teraz w wyszukiwarce „wyróżniane” będą treści oryginalne. Mówiąc prościej: materiały, które pojawiły się jako pierwsze, a nie te, które zostały przepisane przez inne portale (bazujące na oryginalnym źródle). Trenowaniem algorytmu zajmie się ponad dziesięć tysięcy osób, które właśnie otrzymały nowe wytyczne.

Zobacz także: Film podsumowujący tegoroczną konferencję Apple zawiera sekretną wiadomość dla największych fanów

Nie da się ukryć, że opisywane zmiany wkurzą wiele osób. A szczególnie tych, którzy posiadają własne serwisy internetowe, bo na dobrą sprawę mogą one doprowadzić do sporych spadków w wynikach wyszukiwania, co z kolei przełoży się na spadek zarobków. Nie jest jasne, na jakiej zasadzie algorytm będzie dokonywał oceny, czy dana treść była pierwsza, czy może została stworzona na bazie oryginalnego tekstu. Co więcej, najprawdopodobniej samo Google jeszcze nie wie na jakiej dokładnie zasadzie będzie to działać – ocena oryginalności treści to nie jest łatwa sprawa, bo takie aspekty jak choćby data publikacji można przecież w łatwy sposób zmodyfikować. Co sądzicie o opisywanych zmianach? Dajcie znać w komentarzach!

Źródło: The Verge

Motyw