Samsung pozwany za reklamy wprowadzające w błąd. Poszło o wodoszczelność

Kacper Kościański Newsy 2019-07-04

Wielkie firmy każdego roku wydają miliony, jak nie miliardy dolarów na różnorakie akcje marketingowe, reklamy. Nie ma w tym oczywiście nic dziwnego, bo właśnie dzięki nim biznes się kręci, a firmy się rozwijają. Niestety każdemu może zdarzyć się wpadka, którą zaliczył właśnie Samsung. Poszło o reklamy wprowadzające w błąd, które mówiły o wodoszczelności najnowszych flagowców tej firmy.

Samsung pozwany za reklamy wprowadzające w błąd

samsung galaxy s10e

Samsung został pozwany w Australii za reklamy wprowadzające w błąd przez tamtejszą komisję ds. konkurencji i konsumentów. Gigant najwidoczniej za bardzo popuścił wodzę fantazji, gdyż opisywane reklamy rzeczywiście mogły nieco rozbiegać się z rzeczywistością. Samsung reklamował w tym kraju swoje najnowsze flagowce z serii Galaxy S10 hasłem „Stworzone z myślą o Australii”. Treści reklamowe pokazywały jednocześnie użycie wspomnianym smartfonów w słonej wodzie. Należy jeszcze dodać, że producent chwalił się przy tym certyfikatem IP68. Nic więc dziwnego, że wiele osób mogło pomyśleć, że mogą sobie bezpiecznie korzystać z najnowszych Galaktyk np. kąpiąc się w morzu.

Zobacz także: Trzy najlepsze seriale animowane dla dorosłych na Netflixie

To oczywiście nieprawda, gdyż certyfikat IP68 obejmuje ochronę przed wodą pitną, a nie jej mocno zasolonym odpowiednikiem. Ciężko powiedzieć, jak sprawa może się skończyć, jednak Samsung oświadczył już, że zamierza walczyć. Warto wspomnieć, iż istnieje duża szansa, że firma będzie musiała nieco zmienić swoje australijskie reklamy. W najgorszym wypadku giganta czeka kara pieniężna.

 

Oświadczenie Samsunga:

W odpowiedzi na działania prawne zainicjowane przez australijski urząd ds. konkurencji i konsumentów (ACCC) wobec reklam promujących wodoodporność wybranych smartfonów marki, Samsung Electronics Australia oświadcza, że zamierza bronić swoich racji.

W naszej opinii, reklamy przekazywały prawdziwe informacje dotyczące wodoodporności smartfonów. Co więcej, jesteśmy przekonani, że dopełniamy wszelkich darmowych zobowiązań wobec konsumentów, wynikających z zapisów gwarancyjnych oraz australijskiego prawa

Satysfakcja klientów jest dla nas najważniejsza, dlatego zawsze działamy w ich najlepszym interesie.

Biuro prasowe Samsung Electronics

 

 

Źródło: The Verge






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x