Android Q pozwoli czerpać większą radość z gier nawet na słabszym sprzęcie

mm Paweł Maretycz Newsy 2019-05-14

Pierwsza beta Android Q została dopiero niedawno wydana. Wciąż jest ona daleka od pełnego zakresu nowych funkcji, które przyniesie następna wersja systemu. Jednak dociekliwi programiści ciężko pracowali nad kodem, odkrywając, co Google ma dla nas w zapasie. Widzieliśmy już raporty na temat funkcji Adaptive Sleep, zaawansowanych funkcji oszczędzania baterii, a nawet takich jak automatyczne wykrywanie wypadków samochodowych.

Android Q z funkcjami dla graczy

Android Q z funkcjami dla graczy

Jednak to nie wszystko. Ludzie z XDA wykopali kolejne API skupione wokół termicznego dławienia i wydajności. Zasadniczo, API będzie zbierać dane o aktualnym obciążeniu procesora i jego wydajności oraz przekazywać je z powrotem do gry, w którą gramy. Od tego momentu, wspomniana gra może wykorzystywać te informacje do dynamicznego dostosowywania ustawień i optymalizacji wydajności. Innymi słowy — jeśli mamy grę na swoim telefonie, która zazwyczaj działa dobrze przy maksymalnych ustawieniach, ale będzie się jąkać w określonych obszarach, programista może umieścić w tej grze kod, który automatycznie zmniejsza rozdzielczość i usuwa szczegóły tylko dla tych instancji.

Zobacz też: Prawo jazdy i paszport w smartfonie? Google już nad tym pracuje

API jest obecnie aktywne tylko na smartfonach Pixel 2 i wyższych. Jednak raport stwierdza, że Google pracuje nad tym, aby był kompatybilny z innymi urządzeniami z systemem Android. Oczywiście musimy poczekać, żeby zobaczyć jak to będzie wykorzystywane przez twórców gier. Brzmi to jak złożone rozwiązanie, które musi być łatwe w użyciu, w przeciwnym razie programiści nie będą się nim przejmować.





x