Zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi każde sprzedawane urządzenie elektroniczne musi mieć gwarancję producenta, która zapewni, że sprzęt będzie poprawnie funkcjonował przynajmniej przez daną ilość miesięcy. Popularną metodą sprawdzania, czy urządzenie nie popsuło się z winy użytkownika, jest instalacja plomb gwarancyjnych, po zerwaniu których gwarancja przestaje obowiązywać. Okazuje się jednak, że już wkrótce przepisy w niektórych krajach mogą się zmienić – w Stanach Zjednoczonych Federalna Komisja Handlu wydała już w tej sprawie specjalnie oświadczenie.

Plomby gwarancyjne niezgodne z prawem w Stanach Zjednoczonych

Federalna Komisja Handlu wysłała dziś list z ostrzeżeniem na temat niezgodnych z prawem przepisów gwarancyjnych do sześciu dużych firm znajdujących się na terenie Stanów Zjednoczonych. Wszystko rozeszło się o plomby gwarancyjne, które zgodnie z opinią FTC są niezgodne z ustawami. W komunikacie na swojej stronie instytucja informuje, że producent nie może odmówić naprawy gwarancyjnej w momencie, gdy urządzenie naprawiane było w innym serwisie, a plomby zostały usunięte – konsument ma prawo do wyboru, w jakich miejscach chce serwisować swój telefon lub samochód. Korporacje mają 30 dni na zaktualizowanie zasad dotyczących napraw gwarancyjnych tak, by były one zgodne z prawem.

Zobacz też: ROM-y na każdym urządzeniu? Ta aplikacja stworzy dla Ciebie recovery!

Miejmy nadzieję, że decyzja Federalnej Komisji Handlu wpłynie również na nasz kraj – być może producenci przestaną przejmować się plombami, a może wprowadzone zostaną nowe przepisy chroniące konsumentów? Miejmy nadzieję, że tak się stanie, lecz jak na razie możemy tylko czekać.

Źródło: ftc.gov

 

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Michał Derej

Pasjonat technologii mobilnych, wielki fan Androida. Student informatyki na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Były moderator jednego z największych forów ogólnotematycznych w Polsce. Od kilku lat blogger.