Oto, jak rozwijał się design smartfonów Sony – czy to zmierza w dobrym kierunku?

Łukasz Pająk Newsy 2018-03-02

Dzisiaj wszystkie smartfony robione są na jedno kopyto. Duży, bezramkowy wyświetlacz – coraz częściej z wycięciem, a z tyłu dwa aparaty w lewym, górnym rogu. Ot, standard i chcąc pogrupować wszystkie modele to wiele ich ostatecznie nie będzie. Jakby nie patrzeć, do niedawna Sony bardzo się wyróżniało swoim wyglądem, ale nie wszystkim on pasował. Dało się odczuć, że Japończycy nie zauważyli zmian ramek wokół ekranów czy też wygodnych zaokrągleń tylnej powierzchni. To się zmieniło za sprawą serii Xperia XZ2, ale wciąż widzę, że nie jesteście zachwyceni taką „rewolucją”.

Nie ukrywam, że również się zawiodłem. Lifting jest widoczny i ostatecznie ocenię go, gdy na żywo poznam najnowsze modele, ale obecnie czuję pewien niedosyt. Ramki się zmniejszyły, ale wciąż można odnieść wrażenie, że są za duże. Z kolei do specyficznego zaokrąglenia tylnej powierzchni będę musiał się przyzwyczaić i coś czuję, że trzymając Xperię XZ2 lub Xperię XZ2 Compact docenię ten aspekt. Jednak Sony wyróżnia się od wielu lat, co przedstawiono na poniższym filmie:

Począwszy od Iconic Identity, przechodząc przez OmniBalance i Unified, a kończąc na Ambient Flow, czyli najnowszej wizji Japończyków. Te wszystkie etapy projektowania Xperii zawarte zostały w jednym miejscu, z przedstawieniem najważniejszych ich szczegółów.

Zobacz też: OnePlus 5T oficjalnie kupisz w polskich sklepach

Szczerze mówiąc to ja chętnie poznałbym odświeżenie Iconic Identity. Co prawda dzisiaj taki styl mógłby kompletnie się nie sprawdzić, ale… był on niezwykle oryginalny i wyróżniał się charakterystycznym, przezroczystym paskiem.






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x