nokia logo

Wyniki sprzedaży Nokii za 2017 rok – jest dobrze

1 minuta czytania
Komentarze

HMD zrobiło dobrą robotę wskrzeszając markę-legendę, jaką jest oczywiście Nokia. Wyniki sprzedaży za rok 2017 pokazują, że wszystko idzie w dobrą stronę.

W minionym roku sprzedano 8.45 mln smartfonów z logiem Nokii. W pierwszym kwartale od „startu” firmy do użytkowników trafiło zaledwie 100 tysięcy sztuk modelu 6 (wtedy było to jedyne urządzenie w ofercie, w dodatku dostępne tylko w Chinach), aczkolwiek z czasem wyniki spółki zaczęły znacząco rosnąć. Wszystko za sprawą wprowadzenia na rynek nowych smartfonów, które sprzedały się bardzo dobrze. W drugim kwartale ubiegłego roku do sklepów trafiły modele 5 i 3, które były powodem znaczącego wzrostu sprzedaży, ponieważ oba te urządzenia (wraz z Nokią 6) trafiły na rynek międzynarodowy.

Zobacz także: Folx – nowy, nietypowy wirtualny operator

Według Counterpoint Research w ostatnich trzech miesiącach 2017 roku HMD miało globalny udział w sprzedaży smartfonów na poziomie 1%. Patrząc przez pryzmat takich gigantów jak Samsung czy Apple, wynik Finów wydaje się śmiesznie niski, jednak przy wydawaniu osądów należy wziąć pod uwagę krótki czas obecności „nowej” Nokii na rynku. Podane liczby są wyliczeniami wspomnianej firmy analitycznej, więc mogą delikatnie odbiegać od rzeczywistości. HMD nie podało jeszcze oficjalnych wyników.

Źródło: gsmarena

Motyw