Mięso z próbówki

Naukowcy zarejestrowali tajemnicze dźwięki w ziemskiej stratosferze. Nikt nie wie co to

Nie od dziś wiemy, że kosmos skrywa w sobie wiele tajemnic, których najprawdopodobniej nigdy nie uda nam się rozwikłać. Czarne dziury, potencjalne cywilizacje pozaziemskie czy natura czasu – wszystko to dopiero zalążek naszej niewiedzy. Co jednak z wydarzeniami, które rozgrywają się wokół naszej planety? Tu także mimo poszerzającej się ludzkiej wiedzy, nadal czeka na nas sporo niespodzianek. Jak donosi CNN, kolejna z nich została właśnie zarejestrowana w naszej stratosferze.

Dziwne i tajemnicze dźwięki w ziemskiej stratosferze – naukowcy szukają odpowiedzi

fot. Depositphotos/magann

Grupa naukowców z Sandia National Laboratories w Nowym Meksyku kontynuuje projekt, który w największym uproszczeniu polega na wysyłaniu balonów obserwacyjnych w ziemską stratosferę. Dzięki takiemu zabiegowi zespół może rejestrować najróżniejsze dźwięki – począwszy od eksplozji i uderzeń meteorytów, a kończywszy na przelatujących samolotach. Okazuje się jednak, że nawet tak doświadczonych naukowców można zaskoczyć.

W trakcie jednego z ostatnich badań zespół z Sandia National Laboratories zarejestrował nieodnotowane wcześniej tajemnicze dźwięki. Co więcej, naukowcy wciąż nie mogą ustalić, co (lub kto) jest autorem takich sygnałów. Oczywiście niewyjaśniona sprawa błyskawicznie pojawiła się w internecie, a dźwięki, które słyszał zespół, możecie odsłuchać w ramach poniższego materiału.

Zobacz też: Nowe oceany w Układzie Słonecznym. Jednak nie teleskopom zawdzięczamy to odkrycie

W tym miejscu warto zaznaczyć, że balony unoszą się w granicach od 10 do 50 kilometrów nad powierzchnią Ziemi, a zarejestrowane tajemnicze sygnały są ponoć bardzo niskiej częstotliwości (infradźwięki). O swoim odkryciu zespół z Sandia National Laboratories poinformował w trakcie spotkania towarzystwa naukowego Acoustical Society of America 11 maja w Chicago.

Szczerze mówiąc, kiedy lata temu zaczynaliśmy sterować balonami, nie wiedzieliśmy, co usłyszymy. Nauczyliśmy się jak rozpoznawać dźwięki z eksplozji, uderzeń meteorytów, samolotów, burz i zatłoczonych miast. W praktyce za każdym razem, kiedy wylatujemy balonem, rejestrujemy dźwięki, których potem nie możemy zidentyfikować.

Daniel Bowman z Sandia National Laboratories

Cóż, cała sprawa wydaje się bardzo ciekawa, więc z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy stwierdzić, ze zespół z Sandia National Laboratories w najbliższych miesiącach będzie miał sporo pracy. Naturalnie udostępnienie nagrań naukowców momentalnie wywołało lawinę dziesiątek teorii spiskowych. Niemniej spokojnie – nie takie tajemnice rozwiązywały zespoły badawcze zajmujące się kosmosem.

Źródło: New Scientist, JW TV Show, CNN