Biały samochód elektryczny Tesla Model X jedzie po autostradzie z rozmytym tłem przedstawiającym góry i niebo.

Tesla to najtańszy samochód w utrzymaniu. Wyprzedziła Toyotę i Forda

3 minuty czytania
Komentarze

Czy po opublikowaniu tych badań do po pojazdy marki Tesla ustawią się kolejki? Biorąc pod uwagę, że cena Tesli Modelu 3 została w Polsce obniżona, a firma oferuje jedne z najtańszych samochodów elektrycznych, biorąc pod wagę klasę i wyposażenie pojazdu, jest to bardzo możliwe. W ankiecie kierowcy wskazali bowiem, że to na utrzymanie i naprawę aut przedsiębiorstwa Elona Muska wydają najmniej.

Tesla to najtańszy samochód w utrzymaniu – Spis treści

Wpadki z Cybertruckiem

Białe i czarne auto marki Tesla zaparkowane na betonowym parkingu, w tle skaliste wzgórza i słupy wysokiego napięcia.
Fot. Kamil Marek / Android.com.pl

Wydaje mi się, że wielu kierowców zapytanych o wskazanie marki najtańszej w utrzymaniu nie wybrałoby Tesli. Firma Elona Muska nie cieszy się ostatnio dobrą prasą, a to za sprawą kolejnych awarii Cybertrucka.

Tesla wstrzymała ostatnio dostawy swojego modelu Cybertruck z powodu nieoczekiwanych opóźnień w przygotowaniu pojazdu. Kłopoty dotyczą wad konstrukcyjnych i kwestii bezpieczeństwa. Wśród zgłoszonych problemów wymienia się poluzowanie osłony na pedał gazu, co może prowadzić do niekontrolowanego przyspieszenia pojazdu.

Futurystyczny samochód elektryczny o kanciastej karoserii zaparkowany w industrialnym garażu.
Fot. Tesla / materiały prasowe

Nie chcesz wydawać na naprawy? Wybierz Teslę

Wpadki z Cybertruckiem nie znaczą jednak, że kierowcy nie chwalą innych modeli marki. Biorąc pod uwagę najnowsze badanie firmy Consumer Reports na temat kosztów utrzymania samochodów różnych koncernów, okazało się, że Tesla wypada najkorzystniej, a firmy niemieckie, takie jak Audi, BMW, Mercedes-Benz i Porsche, są najdroższe w serwisowaniu.

Wnętrze samochodu Tesla z widokiem na kierownicę i ręce kierowcy oraz duży ekran dotykowy z wyświetlonym interfejsem pojazdu.
Fot. Tesla / materiały prasowe

Jak udało się zebrać wyniki badania? Raport bazuje na danych z ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników i uwzględnia koszty napraw samochodów w pierwszych dziesięciu latach użytkowania. Respondentów zapytano, ile zapłacili z własnej kieszeni za całkowite koszty utrzymania (wymiany oleju itp.) oraz serwis w ciągu poprzednich 12 miesięcy. Różnice między markami sięgają tysięcy dolarów, zwłaszcza jeśli chodzi o luksusowe modele.

Różnica w przeciętnym utrzymaniu samochodu niektórych marek może wynosić tysiące w ciągu 10 lat.

Steven Elek, lider programu Consumer Reports dotyczącego analizy danych samochodowych
Wykres słupkowy przedstawiający koszty utrzymania różnych marek samochodów w latach 2023, rozdzielone na koszty od 1 do 5 lat i od 6 do 10 lat, z podsumowaniem całkowitych kosztów.
Fot. Consumer Reports / materiały prasowe

Warto zwrócić uwagę, że zwykle samochody wymagają bardzo niewiele wkładu własnego w ciągu pierwszych kilku lat, poza wymianą oleju i zmianą opon. Wynika to z faktu, że prawie wszystkie gwarancje na nowe pojazdy trwają co najmniej trzy lata i obejmują prace serwisowe, jeśli zajdzie taka potrzeba. Dlatego bardziej istotne jest, aby zwrócić uwagę na to, jak koszty mogą gwałtownie wzrosnąć po zakończeniu okresu gwarancji.

Porównując skumulowane koszty według marki w latach od pierwszego do piątego i od szóstego do 10, odkryliśmy, że Tesla miała najniższe koszty utrzymania. Na drugim końcu rankingu najdroższych marek znajduje się kilku niemieckich producentów samochodów, a mianowicie Audi, BMW, Mercedes-Benz i Porsche.

Consumer Reports

Źródło: Consumer Reports, oprac. własne. Zdjęcie otwierające: Tesla / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw