Biały samochód elektryczny Izera zaparkowany przed szklanym budynkiem z metalową wieżą w tle. Widok na zachód słońca.
LINKI AFILIACYJNE

Izera może się zmienić nie do poznania. Trzęsieni ziemi w ElectroMobility Poland

3 minuty czytania
Komentarze

Historia polskiego samochodu elektrycznego śmiało mogłaby zostać zamieniona na scenariusz filmowy. Izera regularnie przeżywa wzloty i upadki, a najnowsze decyzje w sprawie ElectroMobility Poland mogą sporo namieszać w przyszłości całego projektu.

Izera ponownie znalazła się na zakręcie – zmiany w radzie nadzorczej

Czerwony samochód elektryczny Izera stojący przed nowoczesnym budynkiem z białą, geometryczną fasadą.
Fot. Materiały prasowe/ElectroMobility Poland

Gdy wydawało się nam, że Izera ma się dobrze, a polskie samochody elektryczne przemierzające drogi w całej Europie to jedynie kwestia czasu – jak grom z jasnego nieba spada na nas kolejna wiadomość. Zgodnie z doniesieniami serwisu Money.pl, rada nadzorcza spółki ElectroMobility Poland została odwołana. Taką decyzję podjęto na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki.

Oczywiście przy okazji tego wydarzenia powołano także nową radę nadzorczą, która prezentuje się następująco:

  • Maciej Mazur
  • Agnieszka Szklarczyk-Mierzwa
  • Sławomir Miklaszewicz
  • Jarosław Więcek
  • Paweł Poneta

Tymczasem ze wcześniejszymi stanowiskami w ElectroMobility Poland pożegnali się: Jacek Partyka, Katarzyna Maj, Wojciech Szyszko, Adam Michczyński, Ferdynand Reiss, Maciej Kość.

Samochody elektryczne Izera – co dalej?

Samochód elektryczny Izera, zbliżenie na nazwę z tyłu pojazdu. Widok na tylną szybę oraz czerwoną karoserię, w tle betonowa ściana i rośliny
Fot. ElectroMobility Poland / materiały prasowe

Liczne zmiany w strukturach ElectroMobility Poland powodują, że internauci coraz mniej wierzą w sukces projektu, jakim jest Izera. Przypomnijmy, że marka, która w przyszłości ma produkować polskie samochody elektryczne powstała w 2020 roku. Tymczasem historia spółki ElectroMobility Poland sięga roku 2016. Od tamtej pory postępy w temacie elektryków znad Wisły ograniczyły się do stworzenia modeli koncepcyjnych.

Niemniej w zeszłym tygodniu dowiedzieliśmy się, że firma Mirbud wygrała przetarg na generalnego wykonawcę fabryki Izery w Jaworznie, co z pewnością może napawać optymizmem. Jednakże w tym przypadku lepiej dmuchać na zimne i wyczekiwać na konkretne postępy w pracach nad polskim samochodem elektrycznym.

Fabryka będzie gotowa w ciągu 23 miesięcy od wbicia symbolicznej, pierwszej łopaty. Współpraca z polskim podmiotem, który ma 30-letnie doświadczenie w realizacji inwestycji przemysłowych, jest gwarancją tego, że prace przy budowie zakładu produkcyjnego będą zrealizowane w najwyższym rynkowym standardzie i z dotrzymaniem harmonogramów.

Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland

Wizja naszych własnych elektryków z pewnością jest świetna, jednak nie wolno zapominać, że motoryzacja w Polsce to wciąż głównie auta spalinowe. W związku z tym, jeśli chcielibyście zapoznać się z tym segmentem branży, odsyłam do naszego zestawienia z najlepszymi samochodami do 20 tysięcy złotych. A jeśli interesują was punkty karne 2024, zerknijcie do taryfikatora mandatów.

Źródło: Money.pl. Zdjęcie otwierające: ElectroMobility Poland / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw