Czerwony samochód elektryczny Izera zaparkowany na tle ceglanych budynków i szybu kopalni, w tle zachód słońca.
LINKI AFILIACYJNE

Izera podnosi się z popiołów. Jest nowa data, wiemy też kto zbuduje fabrykę

2 minuty czytania
Komentarze

13 marca odpowiedzialna za polski samochód elektryczny Izera firma ElectroMobility Poland (EMP) ogłosiła wybór generalnego wykonawcy fabryki, która ma stanąć w Jaworznie.

Rozpisany przetarg wygrała firma Mirbud, co zakończyło się podpisaniem oficjalnych dokumentów. Warto przypomnieć, że jeszcze w lutym przyszłość Izery wydawała się stać pod znakiem zapytania.

Fabryka Izery w Jaworznie – list intencyjny ElectroMobility Poland i Mirbud

Projekt Izera i fabryka Izery w Jaworznie - podpisanie listu intencyjnego. Dwóch mężczyzn w garniturach podpisuje dokumenty przy białym stole na tle banerów z logotypami Izera i Mirbud, na pierwszym planie wazon z różowymi tulipanami.
Fot. ElectroMobility Poland / materiały prasowe

Oficjalny list intencyjny został zatwierdzony przez prezesa EMP Piotra Zarembę oraz Jerzego Mirgosa, prezesa Mirbud S.A. Wybór właśnie tej firmy nie powinien być zbytnim zaskoczeniem. Mirbud specjalizuje się w obiektach przemysłowych od przeszło 30 lat i wykonał ponad 1000 projektów.

W zapisach znalazła się „wola realizacji kompleksowych robót budowlanych”, które mają doprowadzić do stworzenia zakładu produkcyjnego i oddania go do użytkowania. Zakład Izery ma produkować 150 tys. sztuk elektrycznych samochodów rocznie.

Fabryka będzie gotowa w ciągu 23 miesięcy od wbicia symbolicznej, pierwszej łopaty. Współpraca z polskim podmiotem, który ma 30-letnie doświadczenie w realizacji inwestycji przemysłowych, jest gwarancją tego, że prace przy budowie zakładu produkcyjnego będą zrealizowane w najwyższym rynkowym standardzie i z dotrzymaniem harmonogramów.

Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland

Przed podpisaniem właściwiej umowy spółki muszą poczekać na wymagane zgody korporacyjne. Później kolejnymi krokami procesu – od projektu, przez budowę, aż do oddania obiektów – zajmie się Mirbud.

Samochód elektryczny Izera w połowie 2026 roku?

Komunikacja producenta Izery wydaje się jasna – obecny harmonogram ma pozwalać na rozpoczęcie masowej produkcji samochodów elektrycznych maksymalnie do połowy 2026 roku.

Jak przypomina spółka, fabryka w Jaworznie w województwie śląskim ma docelowo zatrudniać 3 tys. osób. Początkowo z zakładu wyjeżdżać ma ok. 150 000 pojazdów rocznie, lecz moce produkcyjne mogą zostać z czasem zwiększone nawet do 300 000 egzemplarzy na rok.

Jeśli chcecie poznać wszystkie szczegóły i dowiedzieć się nieco więcej, to przygotowaliśmy dla Was kompleksowy artykuł o projekcie Izery.

Źródło: EMP. Zdjęcie otwierające: ElectroMobility Poland / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw