Kiedy podróżujesz kamperem i przejeżdżasz obok jeziora, na pewno żałujesz, że do wielkiego samochodu nie zmieściłaby się jeszcze mała łódka, żeby zaliczyć relaks na wodzie. No to mamy dla ciebie wynalazek przyszłości – BeTRITON to kamper, motorówka i trójkołowy rower w jednej maszynie. Aha, i do tego jest w pełni elektryczny.
Spis treści
BeTRITON (wcześniej znany jako Z-Triton) to wyprodukowany na Łotwie trójkołowiec-amfibia, który oferuje możliwość podróżowania zarówno po lądzie, jak i po wodzie. Pojazd jest w 100% elektryczny i zaprojektowany z myślą o zarówno długodystansowych przygodach, jak i krótkich weekendowych wypadach. Można nim legalnie jeździć po drogach. Jeśli chodzi o użyte materiały, BeTRITON ma aluminiową ramę, kadłub z włókna szklanego i materiałów z recyklingu, takich jak poliester i butelki.
Podróżowanie 3w1 dla dwóch osób
BeTRITON to w pełni elektryczny pojazd rekreacyjny, który łączy w sobie trzy funkcje – motorówkę z zadaszeniem, trójkołowy rower i malutki kamper dla dwóch osób. To zupełnie nowa koncepcja 3w1, zapewniająca niesamowite wrażenia z podróży na świeżym powietrzu. Aigars Lauzis, założyciel i dyrektor generalny BeTriton, podkreśla, że chciał stworzyć projekt, dzięki któremu będzie można w pełni zaangażować się w podróżowanie i odkrywanie otaczających nas krajobrazów.
Posiadam wykształcenie z projektowania miejskiego, projektowania i architektury. Pracowałem sporo nad dużymi planami zagospodarowania przestrzennego, na przykład sztucznymi wyspami na środku morza. Taka duża skala wydawała mi się odpowiednia dla mnie jako projektanta. Stąd pomysł na łodzie mieszkalne i amfibie w rodzaju arki Noego.
Aigars Lauzis
Materiał wideo, który przedstawia, jak Aigars, CEO BeTRITON, zabiera wynalazek z Łotwy w norweskie góry:
BeTRITON – już możesz go kupić w preorderze
BeTRITON jest zasilany przez akumulator litowo-jonowy, który wystarcza na około 50 km. Może osiągnąć prędkość 24 km/h na lądzie i 5 km/h na wodzie. Przejście z trybu lądowego do wodnego zajmuje około 5 min. BeTRITON posiada również zestaw doczepianych wioseł, których możemy użyć, kiedy wyczerpie się bateria.
Na stronie producenta już możemy zamówić maszynę w przedsprzedaży. Wersja Ready-Made to w pełni zmontowana, gotowa do użycia edycja, a pierwsze dostawy planowane są na 2023 r. Koszt w preorderze to od 14,5 tys. EUR, zatem ok. 70 tys. PLN. Poniżej przedstawiamy ogólną specyfikację:
LUDZIE | 2 (kierowca + pasażer) |
MAKS. WAGA CAŁKOWITA | 450 kg |
WAGA | 250 kg |
MAKS. OBCIĄŻENIE | 200 kg |
BATERIA | LiFePO4 = 2,9 kWh |
PRAWO JAZDY / REJESTRACJA | Nie jest wymagane |
PANELE SŁONECZNE | 100 W |
Tańsza wersja DIY
Wersja DIY będzie początkowo dostępna jako zestaw do samodzielnego montażu, który można złożyć za pomocą prostego zestawu narzędzi. Pierwsze dostawy tej edycji są zaplanowane na 2024 r. Już można zamówić takie cudo w przedsprzedaży. BeTRITON DIY to koszt od 5,5 tys. EUR, czyli ok. 26,5 tys. PLN. Specyfikacja tej wersji jest nieco inna:
LUDZIE | 1,5 (dorosły + dziecko) |
MAKS. WAGA CAŁKOWITA | 250 kg |
WAGA | 100 kg |
MAKS. OBCIĄŻENIE | 150 kg |
BATERIA | Dostępne będą różne opcje |
PRAWO JAZDY / REJESTRACJA | Nie jest wymagane |
ZAKRES | Bez limitu |
WSPOMAGANIE ELEKTRYCZNE | Opcjonalne |
MOC (JEŚLI WYBRANO WSPOMAGANIE) | 250 W (UE), 500 W (Kanada), 750 W (USA) |
Publiczność mogła zobaczyć pierwszy prototyp BeTRITON DIY Kit w ramach wystawy World Of eMobility w Amsterdamie:
Źródło: Business Insider