jaguar f type

Ostatni Jaguar F-Type. 75-letnia tradycja samochodów z silnikiem benzynowym dobiega końca

2 minuty czytania
Komentarze

Jaguar ujawnił specjalną edycję sportowego modelu F-Type. Brytyjski producent jednocześnie zapowiedział, że jest to ostatnia seria F-Type. Wersja ma być również zwieńczeniem i podsumowaniem 75 lat sportowych samochodów marki z silnikiem benzynowym. Witajcie na końcu pewnej długiej i pięknej ery…

Od 75 lat Jaguar słynie z produkcji niezwykłych samochodów sportowych, które zapewniają osiągi, zwinność i maksymalną nagrodę dla kierowcy. Edycje specjalne F-Type są zgodne z tymi zasadami, dodając unikalne detale wnętrza i nadwozia, aby uczcić tę linię, zanim Jaguar stanie się całkowicie elektryczną marką od 2025 roku.

Mateusz Beaven, Główny projektant Jaguara i Land Rovera

Jaguar F-Type 75 na końcu swojej drogi

Jaguar F-Type 75 to zakończenie drogi nie tylko dla modelu F-Type, ale również dla legend motoryzacji, takich jak XK120, XK140 Roadster, czy chociażby E-Type. Z tej okazji brytyjski producent przygotował dla nas specjalną, fantastycznie doposażoną edycję sportowego samochodu o… Kilka wzorów felg aluminiowych i unikalny motyw profilu modelu na desce rozdzielczej. Oczywiście, są jeszcze plakietki na grillu symbolizujące wersję, tym razem czarne zamiast czerwonych. I to w zasadzie wszystko.

Edycja 75 pod maską zatrzymuje znane i lubiane silniki V8. Pierwszy, słabszy wariant generuje maksymalną moc 444 KM, drugi, bardziej doładowany, 567 KM. Klienci dostaną również wybór, czy chcą, aby ich Jaguar był napędzany na wszystkie koła, czy tylko na tylną oś. Osiągi są rzecz jasna warte podziwu. 444-konny wariant rozpędzi się do pierwszej „setki” w 4,4 sekundy, maksymalnie osiągając 285 km/h, a mocniejszy z dwójki przedstawia kolejno wyniki 3,5 sekundy od 0 do 100 km/h oraz 300 km/h prędkości maksymalnej.

Podstawowy model dalej w ofercie. Z silnikiem czterocylindrowym

jaguar f type

Podstawowy model F-Type ciągle będzie dostępny. Oczywiście, nie otrzyma emblematów 75 i silników V8. Zamiast tego, kupujący otrzymają standardową wersję z 2-litrową turbodoładowaną jednostką „Ingenium” o mocy 296 KM. Oczywiście osiągi będą odpowiednio niższe od doładowanych V8 z edycji specjalnej. Sprint do 100 km/h dwulitrowy Jaguar pokona w 5,6 sekundy, a maksymalnie rozpędzi się do 250 km/h.

Niższa będzie też jego cena. Dwulitrowy model kosztuje w Polsce od 339 800 złotych za coupe oraz od 375 100 złotych za kabriolet. Po przeliczeniu na złotówki cena najmocniejszego V8 wyniesie około 565 tysięcy złotych, więc ponad 200 tysięcy złotych więcej. Jeśli jednak koszty was nie przerażają, to producent już przyjmuje zamówienia na model. Dostawy rozpoczną się w 2023 roku, idealnie 75 lat od momentu pojawienia się XK120 w 1948 roku. Kończy się zatem jedna era i zaczyna druga. Czy lepsza? Zobaczymy na przestrzeni kilku lat.

jaguar f type

    Motyw