iPad sprzedaje się

iPad sprzedaje się świetnie, słaba konkurencja mocno traci

3 minuty czytania
Komentarze

Tablety to specyficzne urządzenia, a użytkownicy nie mają wobec nich wysokich oczekiwań. Miały zastąpić nam wiele produktów. Po początkowym sukcesie, rynek tych urządzeń bardzo się nasycił i przyszedł kryzys. Okazało się, że nie mamy potrzeby wymiany tabletów co roku. Jednak z drugiej strony iPad sprzedaje się świetnie! Trudno powiedzieć to samo o innych producentach, którzy zalali rynek tabletami w różnych, często bardzo niskich cenach np. Xiaomi czy Huawei. To z kolei oznaczało koszmarną jakość i gorsze wrażenia dla użytkownika. 

Zobacz także: BMW idealnym kompanem dla iPhone – wszystko o Car Key

iPad sprzedaje się świetnie

Nowe raporty wskazują, że dostawy tabletów w Europie Zachodniej gwałtownie spadły w trzecim kwartale 2021 r., a cztery na pięć czołowych marek odnotowały spadek ich liczby w ujęciu rok do roku o od 20% do 53%. Szacuje się, że sprzedano 6,9 miliona sztuk.

iPad sprzedaje się

Apple był jedynym sprzedawcą tabletów, który odnotował wzrost sprzedaży w tym kwartale. Wzrost producenta to 33% wyższa sprzedaż iPadów rok do roku.

„W trzecim kwartale 2020 r. tablety osiągnęły niezwykłą sprzedaż, ponieważ wypełniły lukę stworzoną przez niedobory komputerów. Obecnie obserwują korekcyjny spadek, ponieważ penetracja w podstawowej bazie użytkowników nasyca się”

 – powiedział analityk Trang Pham.

Pomimo kurczącego się rynku, sprzęt firmy z Cupertino radził sobie wyśmienicie. W ostatnich kwartałach Apple w coraz większym stopniu poszerzało swoją wiodącą pozycję na rynku o innych producentów tabletów. W trzecim kwartale 2021 r. Apple odnotował wzrost o 33% rok do roku, podczas gdy pozostałych pięciu największych dostawców odnotowało dwucyfrowe spadki.

Konkurencja traci

Canalys twierdzi, że Samsung odnotował największy spadek, a jego sprzedaż tabletów spadła o 53%. Według firmy analitycznej, Apple skorzystał z dwóch czynników: nowych premier i dobrego zarządzania łańcuchem dostaw, co pozwoliło mu lepiej nadążyć za popytem.

iPad sprzedaje się

„Stabilny wzrost iPada jest dziś zasługą szczególnej koncentracji Apple na rynku tabletów. Firma kontynuuje wypuszczanie na rynek nowszych iPadów przez cały rok, zaspokajając potrzeby większej liczby segmentów klientów. Pomimo kryzysu, pionowo zintegrowany łańcuch dostaw Apple dobrze izolował go przed ponoszeniem ciężaru korygującego spadku”

– powiedział Pham.

Segment komputerów też na plusie

Co ciekawe, na zachodnioeuropejskim rynku komputerów, wszyscy wiodący dostawcy zwiększyli w tym kwartale swoje dostawy. Apple zajął czwarte miejsce, za HP, Lenovo i Dellem. Dostawy komputerów Mac wzrosły o 27% rok do roku, dzięki czemu Apple zwiększył swój udział w rynku z 11% do 12%.

Rynek komputerów w Europie Zachodniej wykazywał tendencję wzrostową przez sześć kolejnych kwartałów. 

„Liczby wskazują na stały popyt na PC. Nie chodzi już tylko o realizację zamówień zaległych, ale o zarządzanie długoterminowym popytem, ​​a to dobra wiadomość dla każdego dostawcy działającego na rynku.

– powiedział Trang Pham, analityk Canalys Research.

Źródło: 9to5mac

Motyw