COVID-19

Pandemia COVID-19 niestraszna branży technologicznej

4 minuty czytania
Komentarze

W Europie odnotowujemy rekordy zakażeń na COVID-19, w Polsce z uwagi na małą liczbę wykonywanych testów, oficjalna liczba chorych jest niewielka. Nie o tym jednak mowa w tym artykule. Gospodarka od kilkunastu tygodni próbuje stanąć na nogi po tzw. lockdownie. Jest branża, która na pandemii skorzystała najbardziej. Chodzi o branżę technologiczną, a także biotechnologiczną.

Branża technologiczna a COVID-19

Z technologiami takimi jak usługi w chmurze, sztuczna inteligencja i bezpieczeństwo cybernetyczne, które w ciągu ostatnich dziesięciu lat coraz bardziej zyskiwały na znaczeniu, branża technologiczna od dawna odgrywa kluczową rolę w pomaganiu firmom w prowadzeniu działalności. Jednak gdy doszło do lockdownu znacznie wzrosło znaczenie infrastruktury IT. Wiele firm zdecydowało się na pracę zdalną, która dotyczyła także pracowników, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z nowymi technologiami na tak szeroką skalę.

COVID-19

Ponieważ krzesła biurowe zostały puste, a sypialnie zostały przekształcone w prowizoryczne biura, branża technologiczna musiała zacząć pracować szybciej niż jakakolwiek inna gałąź, z wyjątkiem sektora opieki zdrowotnej. Chociaż rynek powoli zaczyna wykazywać pierwsze oznaki ożywienia, wciąż pozostaje pytanie, na ile pewna powinna być każda branża co do swoich perspektyw, a co za tym idzie, jak pracownicy powinni się czuć na swoich stanowiskach w nadchodzących miesiącach i latach. Warto tu chociażby spojrzeć na nauczycieli akademickich, którzy kolejny semestr w większości będą pracować zdalnie.

Zobacz także: Android 11 jest nudny

Wzmocniona potrzeba umiejętności technicznych

Dobra wiadomość jest taka, że ​​według raportu CWJobs Confidence Index 2020 (dane z Wielkiej Brytanii) większość branży technologicznej jest optymistycznie nastawiona do swoich perspektyw. Pomimo niewielkiego spadku w porównaniu z rokiem poprzednim, 81% nadal czuje się pewnie w obecnym stanie branży.

Zdalna rekrutacja zyskuje na popularności

Jednym z głównych powodów tego zaufania musi być ważna rola, jaką odegrała technologia podczas pandemii, ponieważ 75% zgodziło się, że IT / technologia ma kluczowe znaczenie dla utrzymania firm przy życiu w czasie lockdownu. Dowody pokazują również, że spółki są nastawione na większą wartość swoich zespołów IT, posuwając się naprzód, a 49% decydentów w branży uważa, że ​​ich jednostki zwiększą budżety technologiczne w przyszłości w odpowiedzi na wnioski z COVID-19.

Umieszczając technologię w centrum swojej reakcji na pandemię, firmy przekazują część władzy specjalistom ds. technologii tym samym dając im kompetencje do rozwijania firmy.

Przyspieszona transformacja cyfrowa

Dowodem na zbliżający się wzrost budżetów na technologie jest przyspieszenie strategii transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwach. Z uwagi na to, że wiele jednostek zostało zmuszonych do przystosowania się do nowych warunków funkcjonowania na rynku, część z nich uznało to za okazję do wprowadzenia innowacji lub zdało sobie sprawę, że parametry, które je powstrzymują, nie mają już zastosowania. W związku z tym jedna piąta dużych przedsiębiorstw już zwiększyła wydatki na strategiczne inicjatywy, takie jak transformacja cyfrowa. Można się spodziewać, że ta liczba będzie rosła, szczególnie w czasie drugiej fali pandemii.

Razer ze sprzętem biurowym

Wraz z rozwojem transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwach powinno to również dać specjalistom z branży technologicznej pewność co do stabilności sektora w nadchodzących latach. Branża technologiczna musi zapewnić niezbędne narzędzia i zasoby, aby móc obsłużyć ten napływ popytu. I tu znowu pojawia się kwestia luki w umiejętnościach technicznych.

Czas wypełnić lukę w umiejętnościach technicznych

W ciągu ostatnich lat zapotrzebowanie na pracowników ze specjalistycznymi umiejętnościami w zakresie danych wzrosło ponad trzykrotnie. Firmy zatem powinny starać się wykorzystać część budżetu zarezerwowanego na nowe technologie i zainwestować pieniądze w ludzi. Można to zrobić na wiele sposobów, począwszy od zatrudniania pracowników zewnętrznych lub przekwalifikowania obecnych pracowników, skończywszy na zwiększeniu liczby bezpłatnych kursów online.

Niezwykle ważne jest też, aby branża zwracała się również ku nowemu pokoleniu i nadal oferowała dodatkowe możliwości poprzez inicjatywy, takie jak praktyki, umożliwiające rozwój kluczowych umiejętności poprzez szkolenie zawodowe.

Źródło: techradar

Motyw