webinar

Startuje Akademia ClickMeeting – wiedza z zakresu webinarów

3 minuty czytania
Komentarze

Właśnie startuje Akademia ClickMeeting, której zadaniem jest pomoc w organizacji webinarów na platformie. Ich popularność ostatnimi czasy okazała się tak ogromna, że wiele platform oraz firm zanotowało rekordowe wzrosty zainteresowania. Nie ma w tym nic dziwnego, bo teraz każdy, kto tylko może, prowadzi z domu zajęcia czy szkolenia. A co zrobić, kiedy nie wie się, jak podejść do tematu webinarów i jak je organizować?

Akademia Clickmeeting
Fot. Clickmeeting

Od kiedy ogłoszono, że najlepiej zostać w domu, by nie narażać siebie oraz innych na niebezpieczeństwo zarażenia się wirusem, popularność internetowych kursów, spotkań i warsztatów „wystrzeliła w kosmos”. Ogromne wzrosty zainteresowania notują także firmy, które profesjonalnie zajmują się takimi rzeczami, a jedną z nich jest ClickMeeting. I teraz przybywają z pomocą dla tych, którzy nie wiedzą jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

Akademia Clickmeeting

Czym jest Akademia ClickMeeting? To zestaw darmowych materiałów, które zostały przygotowane na bazie doświadczeń wyciągniętych ze współprac z najlepszymi instytucjami edukacyjnymi w Polsce. Wśród nich znalazły się m.in. Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Uniwersytet Gdański, Politechnika Gdańska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Warszawska czy Politechniki Łódzka. To oczywiście nie wszystkie instytucje, które zdecydowały się pomóc w przygotowaniu materiałów dla firmy. Skąd w ogóle wziął się pomysł na to, żeby wprowadzić takie rozwiązanie, jak zbiór materiałów do nauki odnośnie prowadzenia webinarów? Na ten temat wypowiedziała się Dominika Paciorkowska (Managing Director z ClickMeeting).

Zobacz też: Jak wypadł pierwszy dzień nauczania zdalnego?

„Z dnia na dzień osoby mające mniejszą styczność z technologiami i rozwiązaniami typu webinar zaczęły z nich korzystać. Dlatego chcemy wspierać i ułatwić im prowadzenie spotkań, lekcji, szkoleń czy wydarzeń za pomocą Akademii Clickmeeting. Nasze narzędzie nie tylko pomaga prowadzić zajęcia lekcyjne czy spotkania zespołów, ale też jest wsparciem marketingowym do rozwijania biznesu oraz organizacji wydarzeń.”

Akademia Clickmeeting
Fot. Clickmeeting

Webinary coraz popularniejsze

Według danych ClickMeeting, statnio liczba osób, która zaczęła wykorzystywać webinary, wzrosła o aż 312 procent. Nie ma w tym nic dziwnego, bo jak już wspomnieliśmy, każdy, kto mógł, przeniósł się do Internetu. I nie chodzi tutaj tylko o nauczanie zdalne, które odbywa się teraz dla uczniów z całej Polski. Wiele firm zaczęło prowadzić tego typu transmisje, choć jeszcze niedawno mogło ich nawet nie rozważać. ClickMeeting w ostatnich dniach zanotował aż pięciokrotny wzrost liczby sesji webinarowych oraz znacznie większą liczbę użytkowników, którzy chcą korzystać z tego rozwiązania.

Ich Akademia jest więc odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie oraz pomocą dla tych, którzy nie potrafią poradzić sobie z tematem samodzielnie. Na stronie znajdziemy więc szereg materiałów, które mają za zadanie nauczyć użytkowników korzystania z platformy, jeżeli wcześniej nie mieli z nią styczności. To jednak nie wszystko, co tam znajdziemy. Można przeczytać także o tym, jak prowadzić webinar, czyli kilka słów o tym, jak dobrze prezentować treści przed kamerą. Wbrew pozorom to nie takie łatwe zajęcie, więc dobrze o tym poczytać.

Uczelnie już z tego rozwiązania korzystają

Wideokonferencje oraz webinary stały się już codziennością w wielu uczelniach wyższych w Polsce. To dobre rozwiązanie dla tych, którzy studiują zaocznie lub wieczorowo. Teraz oczywiście rzeczywistość wygląda odrobinę inaczej, ale miejmy nadzieję, że to się już niedługo unormuje. Tak o skuteczności webinarów wypowiedziała się Agnieszka Chrząszcz, zastępczyni dyrektora Centrum e-learningowego Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

„Webinary wykorzystujemy na uczelni od kilku lat. Z zajęć online korzystają studenci wszystkich rodzajów studiów, aczkolwiek dla studentów niestacjonarnych i podyplomowych jest to najlepsze rozwiązanie. Obecnie możemy przeprowadzić 50 równoległych spotkań, wykładów czy warsztatów w czasie rzeczywistym.”

Źródło: ClickMeeting

Motyw