Spotify wiedzie się świetnie – nawet sama firma nie spodziewała się tak dobrych wyników

Kacper Kościański Artykuły 2019-10-28

Spotify to aktualnie największy i najpopularniejszy muzyczny serwis streamingowy, który może się pochwalić ogromną bazą utworów i użytkowników. Dotychczas firma rosła w miarę równym tempie, lecz raczej nie zarabiała pieniędzy, jednak teraz wszystko się zmieniło. Najnowsze statystyki zaskoczyły nawet samą firmę.

Spotify ze świetnymi wynikami

spotify

Spotify ma powód do dumy. Według najnowszego raportu platforma na koniec trzeciego kwartału bieżącego roku miała co najmniej 248 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, z których aż 113 milionów osób opłacało abonament Premium. To ogromny wzrost w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej – kolejno o 30 i 31%.

Zobacz także: MacBook Pro 2019 nadal ma problem z klawiaturą. Jestem tego żywym przykładem

Tak dobre wyniki zaskoczyły samo Spotify. Firma bowiem spodziewała się, że w okresie od lipca do września liczba użytkowników wzrośnie do 240 – 245 milionów, a płacących subskrybentów do 110 – 114 milionów. Można więc powiedzieć, że pierwsza liczba przewyższyła oczekiwania giganta, a druga, spełniła.

Co ciekawe, Spotify w końcu zaczęło zarabiać. Nie dużo, ale zawsze, bo mówimy tu tylko o 54 milionach euro, co jak na tak dużą firmę nie jest wygórowaną kwotą. Oczywiście cały czas mam na myśli zarobki w trzecim kwartale bieżącego roku. Należy tu zaznaczyć, że firma spodziewała się maksymalnie dwóch milionów euro przychodu oraz fakt, że w tym samym okresie w zeszłym roku nie zarobiła ani grosza, bo zanotowała stratę w wysokości sześciu milionów euro. Chyba nikt nie spodziewał się, że opisywany kwartał będzie tak dobry.

Spotify liderem na rynku

Choć rynek muzycznych serwisów streamingowych jest twardym orzechem do zgryzienia z uwagi na rosnącą konkurencję, Spotify wciąż pozostaje liderem. Wspomniałem wyżej, że platforma pod koniec trzeciego kwartału bieżącego roku miała co najmniej 248 milionów aktywnych użytkowników. To liczba, która gwarantuje, że usługa jeszcze przez długie lata pozostanie na pierwszym miejscu. Tuż za Spotify pod względem statystyk jest Apple Music, które w czerwcu miało zaledwie 60 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, wliczając w to osoby płacące za abonament oraz tych, którzy korzystają z darmowego okresu próbnego.

Jeśli chodzi o przyszłość Spotify, z którego swoją drogą wyciekło niedawno aż 25 tysięcy loginów i haseł użytkowników, to ta kreuje się w jasnych barwach. Przewiduje się, że w ostatnim kwartale 2019 roku miesięczna liczba osób korzystających z platformy wzrośnie do 255 – 270 milionów, a płacących subskrybentów do 120 – 125 milionów. Biorąc pod uwagę świetną passę firmy, jest to jak najbardziej możliwe i zresztą wysoce prawdopodobne. Osobiście życzę Spotify jak najlepiej – korzystam z tej usługi od wielu lat i jak dla mnie jest po prostu najlepsza.

Źródło: PhoneArena






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x