Epic Games boi się Apex Legends. Fortnite reklamowane w desperacki sposób

Kacper Kościański Artykuły 2019-02-13

Apex Legends to nowa, darmowa gra z gatunku battle royale, która od razu podbiła serca graczy. W ciągu zaledwie tygodnia od premiery zagrało w nią aż 25 milionów osób, co znacząco przewyższa wynik, jaki osiągnął w tym samym okresie szalenie popularny obecnie Fortnite. W internecie roi się od komentarzy mówiących, że to właśnie Apex Legends położy kres dominacji Fortnite’a. Liczby nie kłamią i wszystko wskazuje na to, że wkrótce właśnie tak się stanie. Zauważyło to samo Epic Games, które zaczęło promować Fortnite w desperacki sposób.

Apex Legends vs Fortnite. Epic Games czuje oddech konkurenta na plecach

Fortnite w pierwszym tygodniu od premiery mogło tylko pomarzyć o wynikach, jakie wykręca teraz Apex Legends. 25 milionów graczy w zaledwie 7 dni to nie są przelewki. Epic Games doskonale zdaje sobie sprawę z obecności potężnego konkurenta, więc firma zdecydowała się podjąć dość desperackie i zapewne zabawne w oczach wielu działanie. Otóż wpisując w wyszukiwarce Google frazę „Apex Legends”, bardzo możliwe, że pierwszym wynikiem jaki otrzymasz będzie… reklama Fortnite.

apex legends

Dzieje się tak, ponieważ Epic Games zgrabnie wykorzystuje Google Adwords i promuje swoją produkcję na frazę „Apex Legends”. W obecnej sytuacji wygląda to jak chwytanie się brzytwy z powodu drastycznie rosnącej popularności Apex Legends, ale mimo wszystko zdaje sobie sprawę, że jest to podstawowy marketing i wcale nie dziwię się producentom Fortnite, bo na ich miejscu też chciałbym wykorzystać swoje pięć minut jak najlepiej tylko się da.

Zobacz także: Jaki telefon z czystym Androidem wybrać?

Google Adwords działa w bardzo prosty sposób. Mając odpowiednio zasobny portfel można bez większych problemów przebić się ze swoją reklamą na naprawdę mocne frazy. Zazwyczaj nie jest to niestety tanie, bo reklamy Google działają na zasadzie aukcji. Mówiąc krótko: im więcej zapłacisz za kliknięcie, tym większa szansa, że Twoja reklama pojawi się po wpisaniu określonego słowa czy zdania w wyszukiwarce. Jeśli kilka firm reklamuje się pod te same słowa kluczowe, to najczęściej pokazywała się będzie reklama tej, która płaci najwięcej. Reklamy wyświetlają się rzecz jasna na przemian, więc być może akurat Ty nie zauważysz reklamy Fortnite po wpisaniu „Apex Legends”.

Apex Legends vs Fortnite – statystyki

W listopadzie ubiegłego roku Fortnite przekroczyło próg 200 milionów graczy. Na imprezie E3, która odbyła się w czerwcu 2018 roku firma chwaliła się bazą graczy wynoszącą ponad 125 milionów, co oznacza, że w przeciągu mniej niż pół roku gra przyciągnęła do siebie kolejne 75 milionów osób. Nie da się ukryć, że w porównaniu do Apex Legends wynik ten jest naprawdę marny. Jeśli najnowsza produkcja od Respawn Entertainment w dalszym ciągu tak szybko będzie zyskiwać nowych graczy, to ziści się marzenie hejterów i Fortnite spadnie na drugie miejsce pod względem popularności w kategorii tytułów z gatunku battle royale.





x