mBank

Polacy pokochali bankowość mobilną. Zobaczcie szczegółowe informacje

3 minuty czytania
Komentarze

W ostatnim kwartale 2017 roku 2,5 miliona klientów banków używało do obsługi swojego konta smartfona. Osoby te używały tylko i wyłącznie urządzeń mobilnych, jednocześnie nie korzystając ze standardowych systemów bankowości internetowej, czyli przeglądarek na komputerach osobistych.

Zobacz także: OnePlus 5T w polskich sklepach!

Mobile only

Powyższy termin określa użytkowników, którzy obsługują swoje finanse tylko i wyłącznie z poziomu urządzenia mobilnego, czyli smartfona. Z danych, które podały banki w czwartym kwartale 2017 roku takich osób jest już ponad 2,5 miliona. W porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku jest to wzrost o 678 tysięcy. Serwis PRNews postanowił podsumować dane. Dostarczyło je jedenaście banków, dla trzech z nich przyjęto stan z końca września 2017 roku. Dlatego klientów mobile only może być jeszcze więcej. Nie wszystkie banki chcą jednak ujawniać te dane.

mobile only

Dlaczego liczba klientów rośnie?

Przede wszystkim dzięki coraz lepszym aplikacjom. Większość z nich umożliwia zastąpienie standardowej bankowości internetowej, a najważniejsze funkcje dostępne są w telefonie. Bardzo wygodne jest samo korzystanie z aplikacji. Także proces logowania, z wykorzystaniem biometrii, znacznie szybszy niż standardowo. Dla banków kanał mobile jest niezwykle ważny, szczególnie, że telefon zawsze mamy przy sobie.

Aplikacje mobilne

Z bankowych aplikacji mobilnych na koniec 2017 roku korzystało 5,6 miliona klientów. Liczba transakcji wzrosła o 85%. Jednak kliencie zakładali miej lokat mobilnych niż rok wcześniej.  Na koniec roku 2017 banki miały 9 milionów użytkowników bankowości mobilnej. W tej liczbie mieszczą się użytkownicy zarówno aplikacji, jak i serwisów lite, RWD, a także klienci, którzy logują się z urządzeń mobilnych do standardowych systemów bankowości internetowej. Jak wynika z danych, które przesłały banki, użytkowników aplikacji mobilnych było około 5,6 miliona. Jednak niektóre banki, takie jak Idea Bank, Nest Bank i BOŚ nie dostarczyły swoich danych.

mobile only

Liderem rynku jest bank PKO BP. Ma on około 1,3 miliona aktywnych użytkowników swoich aplikacji. Przyjęto pewną metodologię. Są to osoby, które przynajmniej raz w miesiącu, w danym kwartale logują się do aplikacji. Na drugim miejscu znalazł się mBank, z liczbą klientów, która wyniosła 1,1 miliona. W poprzednim kwartale mBank znajdował się na pierwszym miejscu. Na ostatnim miejscu podium znalazł się bank ING, z którego aplikacji korzysta 868 tysięcy.

mobile only

Z przesłanych przez banki danych wynika, że liczba transakcji wykonywanych przez aplikacje rośnie. Za ich pomocą klienci wykonali łącznie 44 miliony transakcji finansowych w czwartym kwartale 2017 roku. To wzrost o 24 miliony w porównaniu do czwartego kwartału 2016 roku, czyli o 85%.

Zmniejszyła się liczba zakładanych lokat. W ostatnich trzech miesiącach klienci założyli łącznie 154 tys. lokat, czyli o 22 tys. mniej (10 proc.) niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Można to tłumaczyć spadkiem oprocentowania depozytów. Początkowo lokaty mobilne były znacznie wyżej oprocentowane, ale ostatnio ich oprocentowanie spadło do standardowych poziomów.

źródło: PRNews

Motyw