Na rynku smartwatchy liczy się tylko Apple Watch

Artykuły

Początek każdego roku to czas podsumowań poprzedniego. Pisaliśmy już choćby kto najlepiej sobie poradził na rynku tabletów. Teraz czas na kolejną kategorię urządzeń mobilnych.

Zobacz także: Huawei P20 Lite jak iPhone X?

Nie przegap
Gry na HMS – jak wyglądają możliwości AppGallery i innych sklepów?
gry hms huawei call of duty pubg fortnite apex legends mobile
Kontynuujemy przygodę z Huawei Mobile Services. Jest to niejako nasza misja, w której chcemy pokazać, jak wygląda życie bez Usług Google. W ostatnim artykule dotyczącym aplikacji bankowych słusznie zauważyliście w komentarzach, że widać zmiany oraz rosnące zainteresowanie AppGallery. W takim razie w kolejnym kroku pojawiają się gracze. Czy gry w sklepie Huawei są godne uwagi? […]

Jak to było ze smartwatchami?

Smartwatche od początku miały ciężko, a ich sytuacja była trochę podobna do tabletów. Wejście na rynek każdej nowej kategorii urządzeń to masa opinii, gigantyczne oczekiwania oraz porównania z innymi produktami. Czasem mają one jakiś sens, a często nie mają go w ogóle. Odnośnikiem od wielu lat są smartfony. Stały się dla nas nie tylko urządzeniami (całkiem słusznie) niezbędnymi do życia i pracy. Są też gadżetami, które chcemy i lubimy zmieniać. Wykorzystują to producenci, szczególnie najdroższych modeli, jak iPhone X, czy Samsung Galaxy S8. Oprócz najlepszych podzespołów oferują nam one niesamowity design i jakość wykonania. Chcemy tego czy nie – są symbolem pewnej pozycji i modną, pożądaną rzeczą, nie tylko wśród fanów technologii. Smartzegarki postrzegano jako konkurencję dla smartfonów – kompletnie niesłusznie. Z biegiem lat okazało się, że są uzupełnieniem tych ostatnich i świetnym partnerem w utrzymaniu dobrej kondycji. Nawet Apple, które jak zwykle nie było pierwsze na rynku, ale rozpoczęło „boom” na smartwatche reklamowało kiedyś Apple Watcha jako produkt modowy oferując go, z beznadziejnym rezultatem na okładkach pism i próbując sprzedawać w butikach. Obecnie, najnowsza wersja Watcha jest przede wszystkim przedstawiana jako nasz osobisty trener i motywator – ta strategia była strzałem w dziesiątkę.

Miniony rok to oczekiwany sukces

2017 rok to ogromny sukces produktu Apple. Nie jest on oczywiście tak duży jak iPhone’a. Z nim Apple Watch nie miał i nigdy nie będzie miał szans. Analitycy chyba też to wreszcie zrozumieli. Według danych firmy Canalys, Amerykanie sprzedali w minionym roku 18 milionów egzemplarzy swojego urządzenia naręcznego. Jest to 50% wzrost, porównując z rokiem 2016. Canalys twierdzi, że 48% dostarczonych klientom Apple Watchy to najnowszy model 3 serii. Został on zaprezentowany na konferencji, razem z iPhone’ami 8, 8 Plus oraz X na początku września 2017 roku. 52% to urządzenia serii 1 (która cały czas znajduje się w ofercie), a także serii 2. Około 13% klientów zdecydowało się na Apple Watch Series 3 z LTE. Model ten w Polsce nie jest dostępny, z uwagi na obsługę karty eSIM. Usługi tej nie oferuje żaden operator w naszym kraju. Sprzedawana jest tylko seria 3 GPS.

Seria 3 sprzedaje się zdecydowanie najlepiej

Wyniki sprzedaży są oczywiście szacowane. Amerykańska firma od początku założyła, że nie poda wyników sprzedaży smartwatchy. Zamiast tego urządzenia znajdują się w kategorii „inne produkty”, razem ze słuchawkami AirPods, Apple TV. Niedługo do tej grupy dołączy głośnik HomePod. W minionym tygodniu, szef Apple Tim Cook, poinformował, że ostatni kwartał był dla Apple Watch rekordowy. Sprzedaż modeli 3 serii, była dwukrotnie wyższa niż 2 serii rok wcześniej. Według obecnych informacji Apple Watch jest nie tylko najpopularniejszym smartwatchem, ale też najlepiej sprzedającym się zegarkiem na świecie.

Źródło: 9to5mac






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x