Na rynku smartwatchy liczy się tylko Apple Watch

mm Mariusz Nowak Artykuły 2018-02-08

Początek każdego roku to czas podsumowań poprzedniego. Pisaliśmy już choćby kto najlepiej sobie poradził na rynku tabletów. Teraz czas na kolejną kategorię urządzeń mobilnych.

Zobacz także: Huawei P20 Lite jak iPhone X?

Jak to było ze smartwatchami?

Smartwatche od początku miały ciężko, a ich sytuacja była trochę podobna do tabletów. Wejście na rynek każdej nowej kategorii urządzeń to masa opinii, gigantyczne oczekiwania oraz porównania z innymi produktami. Czasem mają one jakiś sens, a często nie mają go w ogóle. Odnośnikiem od wielu lat są smartfony. Stały się dla nas nie tylko urządzeniami (całkiem słusznie) niezbędnymi do życia i pracy. Są też gadżetami, które chcemy i lubimy zmieniać. Wykorzystują to producenci, szczególnie najdroższych modeli, jak iPhone X, czy Samsung Galaxy S8. Oprócz najlepszych podzespołów oferują nam one niesamowity design i jakość wykonania. Chcemy tego czy nie – są symbolem pewnej pozycji i modną, pożądaną rzeczą, nie tylko wśród fanów technologii. Smartzegarki postrzegano jako konkurencję dla smartfonów – kompletnie niesłusznie. Z biegiem lat okazało się, że są uzupełnieniem tych ostatnich i świetnym partnerem w utrzymaniu dobrej kondycji. Nawet Apple, które jak zwykle nie było pierwsze na rynku, ale rozpoczęło „boom” na smartwatche reklamowało kiedyś Apple Watcha jako produkt modowy oferując go, z beznadziejnym rezultatem na okładkach pism i próbując sprzedawać w butikach. Obecnie, najnowsza wersja Watcha jest przede wszystkim przedstawiana jako nasz osobisty trener i motywator – ta strategia była strzałem w dziesiątkę.

Miniony rok to oczekiwany sukces

2017 rok to ogromny sukces produktu Apple. Nie jest on oczywiście tak duży jak iPhone’a. Z nim Apple Watch nie miał i nigdy nie będzie miał szans. Analitycy chyba też to wreszcie zrozumieli. Według danych firmy Canalys, Amerykanie sprzedali w minionym roku 18 milionów egzemplarzy swojego urządzenia naręcznego. Jest to 50% wzrost, porównując z rokiem 2016. Canalys twierdzi, że 48% dostarczonych klientom Apple Watchy to najnowszy model 3 serii. Został on zaprezentowany na konferencji, razem z iPhone’ami 8, 8 Plus oraz X na początku września 2017 roku. 52% to urządzenia serii 1 (która cały czas znajduje się w ofercie), a także serii 2. Około 13% klientów zdecydowało się na Apple Watch Series 3 z LTE. Model ten w Polsce nie jest dostępny, z uwagi na obsługę karty eSIM. Usługi tej nie oferuje żaden operator w naszym kraju. Sprzedawana jest tylko seria 3 GPS.

Seria 3 sprzedaje się zdecydowanie najlepiej

Wyniki sprzedaży są oczywiście szacowane. Amerykańska firma od początku założyła, że nie poda wyników sprzedaży smartwatchy. Zamiast tego urządzenia znajdują się w kategorii „inne produkty”, razem ze słuchawkami AirPods, Apple TV. Niedługo do tej grupy dołączy głośnik HomePod. W minionym tygodniu, szef Apple Tim Cook, poinformował, że ostatni kwartał był dla Apple Watch rekordowy. Sprzedaż modeli 3 serii, była dwukrotnie wyższa niż 2 serii rok wcześniej. Według obecnych informacji Apple Watch jest nie tylko najpopularniejszym smartwatchem, ale też najlepiej sprzedającym się zegarkiem na świecie.

Źródło: 9to5mac






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x