Nie pierwszy raz w historii Samsung naśmiewa się z Apple. Oczywiście nie wprost, a za pomocą reklamy. Tym razem poszło o kreatywność, którą producent iPhone’ów ostatnimi czasy się nie wykazał. Chodzi oczywiście o głośną reklamę, gdzie niszczone były różnego rodzaju sprzęty i dobra kultury, ponieważ wszystko to miał zastąpić nowy iPad. I teraz Samsung postanowił odpowiedzieć w swoim stylu.
Spis treści
Samsung naśmiewa się z Apple
Na Apple spadła fala krytyki po tym, jak ich reklama o wdzięcznej nazwie Crush (zmiażdżenie) wylądowała w sieci. Firma oczywiście przeprosiła, ale to nie zmieniło tego, że swoje trzy grosze do tematu chciała dorzucić konkurencja. Samsung wypuścił na X krótką odpowiedź na reklamę, gdzie widzimy, jak firma wbija szpilkę rywalowi.
Wideo zatytułowane Creativity cannot be crushed (kreatywności nie można zmiażdżyć) ewidentnie nawiązują do ostatnich działań konkurenta. Na materiale możemy zobaczyć kobietę, która podnosi zniszczoną gitarę znajdującą się w jakimś magazynie, gdzie pełno rozwalonych sprzętów.
Nawiązanie do reklamy Apple jest nad wyraz widoczne. „Przypadkowo” wśród tych zniszczonych rzeczy kobieta ma także nowiutkiego tableta od Samsunga, a konkretniej Galaxy Tab S9 Ultra.
Dalsza część materiału znajduje się pod wideo.
Korporacyjne przepychanki
Samo wideo, będące odpowiedzią na reklamę Apple, nie jest może specjalnie kreatywne, ale to, do którego się odnosi, także nie było. Lata temu bardzo podobny materiał przygotowało LG, ale wtedy nikt nie musiał za to przepraszać.
Raczej nie ma się co oszukiwać, że burza wokół wideo Apple w jakikolwiek sposób wpłynie na sprzedaż ich urządzeń. Co innego, gdyby nagle Siri przemówiło po polsku. Podobnie nie ma co liczyć, że odpowiedź Samsunga sprawi, że ludzie nagle rzucą się do sklepów w poszukiwaniu ich sprzętu.
Sprzęty, którymi posługują się artyści, są tylko narzędziami, niczym więcej. Jednemu bardziej będzie pasował Apple iPad, a drugiemu Tab S9. Chyba też wszyscy pamiętamy, jak Samsung wbijał szpilę Apple w reklamie na Facebooku, poruszając temat, że w nowych iPhone’ach nie było dodawanej ładowarki. Wtedy post szybko zniknął z sieci, a dziś ładowarek w pudełkach nie znajdziemy też w urządzeniach Koreańczyków. Takie reklamy to więc tylko zabawa.
Źródło: X. Zdjęcie otwierające: Samsung Mobile US / X / zrzut ekranu, montaż własny
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.