Tablica z logo Google na szklanym wieżowcu.
LINKI AFILIACYJNE

Google kontra Meta. Pracownik obu firm zdradza kto był lepszym pracodawcą

3 minuty czytania
Komentarze

Bitwy Google kontra Meta dzieją się głównie na podłożu technologicznym. Pracownik obydwu firm postanowił podzielić się swoimi obserwacjami dotyczącymi zatrudnienia.

Google kontra Meta. Menedżer wybiera lepsze miejsce pracy

Biurowiec Google z dużym logotypem na fasadzie, przed którym ludzie chodzą i kobieta jedzie na rowerze.
Fot. Google / materiały prasowe

Daniel McKinnon jest doświadczonym specjalistą w dziedzinie zarządzania produktami, który podzielił się obserwacjami z pracy u technologicznych gigantów. McKinnon na swoim blogu pisze, że był menedżerem produktu w Meta w latach od 2018 do 2022. Następnie na dwa lata zmienił pracodawcę na Google, po czym wrócił do Meta i zajął się pracą nad okularami Meta Ray-Ban AI.

Czarne okulary przeciwsłoneczne marki Ray-Ban z brązowymi soczewkami.
Okulary, nad którymi pracuje Daniel McKinnon. Fot. Meta / materiały prasowe

Redakcja Business Insider zweryfikowała historię zatrudnienia mężczyzny. Zatem która firma z zestawienia Google kontra Meta jest lepszym pracodawcą?

Google ma swoje atuty

Logo Google w różnych kolorach umieszczone na fasadzie budynku.
Fot. Judith Linine / Shutterstock

Jak wygląda praca w Google? Gigant z Mointain View, znany jest z innowacyjnego podejścia do technologii i korporacyjnej kultury. McKinnon podkreśla, że firma stawia na transparentność komunikacji i elastyczność w podejmowaniu decyzji, co znacznie przyspiesza procesy i pozwala na szybsze reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe. Według mężczyzny w Google znacznie trudniej jest być zwolnionym ze względu na gorsze wyniki.

Jeśli chcesz nadać priorytet równowadze między życiem zawodowym a prywatnym, stabilności i bezpieczeństwu pracy, Google może być dla Ciebie doskonałym miejscem.

Daniel McKinnon, menedżer produktu w Meta (wcześniej Google)

Według McKinnon w Google dużo trudniej o dodatkowe premie. Mężczyzna informuje, że większość (70%) bonusów w postaci akcji spółki (Restricted Stock Unit) trafia do pracowników w ciągu pierwszych dwóch lat zatrudnienia. Oznacza to, że pracownik Google może co roku zarabiać mniej. Te słowa zostały zdementowane przez rzecznika prasowego Google.

Wiemy, że większość pracowników Google wywiera znaczący wpływ i chcemy ich za to nagrodzić.

Zdecydowana większość pracowników Google otrzymała podwyżkę wynagrodzeń.

Rzecznik prasowy Google

Meta oferuje szybszą drogę awansu

Dłoń trzymająca smartfon z logo Facebooka na ekranie, w tle rozmyte logo firmy Meta.
Fot. FellowNeko / Depositphotos

Z kolei Meta wyróżnia się silnie rozwiniętą kulturą korporacyjną, skoncentrowaną na budowaniu silnej społeczności i zaangażowaniu pracowników. McKinnon zdradza, że w firmie Zuckerberga można lepiej zarobić. Bonus RSU miał być rozłożony równo na cały okres zatrudnienia.

Jeśli ktoś szuka „rozwoju kosztem stresu i presji, prawdopodobnie Meta będzie dla niego lepszym wyborem”

Daniel McKinnon, menedżer produktu w Meta (wcześniej Google)

McKinnon podkreśla, że Meta szybciej podejmuje decyzje dotyczące nowych projektów, natomiast szybko je porzuca, kiedy nie spełniają oczekiwań. Według menedżera produktu Meta oferuje szybszą drogę awansu. Ponadto kierownictwo Meta jest pełne młodych wiceprezesów.

Wynik pojedynku Google kontra Meta nie jest więc jednoznaczny. Poza tym Business Insider opisał historię jednego pracownika, który więcej czasu spędził w firmie Zuckerberga. Nie zmienia to jednak faktu, że obydwie firmy stawiają na innowacje i potrzebują kreatywnych i zdolnych pracowników. Bez dobrze nagradzanego zespołu innowacje takie jak terapia XR od Meta mogłaby nigdy nie powstać.

Źródło: BusinessInsider, oprac. własne. Zdjęcie otwierające: Ned Snowman / Shutterstock

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw