Etykiety InPost już wkrótce będą wyglądały nieco inaczej niż obecnie. Firma chce w ten sposób wyjść naprzeciw potrzebom i zapytaniom swoich partnerów. Na papierowych wydrukach pojawią się informacje, które wcześniej się tam nie znajdowały.
Spis treści
Nowe etykiety InPost
Nowe etykiety InPost będą obowiązywały od 8 maja 2024 roku. Jak poinformowała firma, zmiany dotyczą wyłącznie etykiet generowanych za pośrednictwem API oraz platformy WebTrucker w ramach usług InPost Kurier Standard, InPost Kurier Doręczenie do 10:00, Kurier Doręczenie do 12:00, Kurier Doręczenie do 17:00, Paleta Standard. Nowe zasady obejmą wszystkie formaty etykiet.
Główne zmiany w etykietach InPost:
- dodanie informacji o wymiarach paczki,
- dodanie informacji o wadze paczki,
- umieszczenie informacji o przesyłce niestandardowej (NST) w przypadku, gdy paczka została oznaczona przez Klienta jako niestandardowa.
Wcześniejsze zmiany dotyczące etykiet
Zmiany ogłoszone przez InPost na pierwszy rzut oka mogą zostać niezauważone przez część osób. Inaczej było w przypadku dużych zmian w etykietach, które zostały wprowadzone w 2022 roku. Wzór papierowego wydruku został wtedy znacznie uproszczony, InPost przestał też pokazywać na etykietach dokładne dane adresata, takie jak numer telefonu. Z pełną listą zmian oraz wzorami omawianych etykiet możecie zapoznać się w podlinkowanym tekście.
Pamiętajcie też, że można wysyłać przesyłki bez etykiety. Wystarczy nam telefon (np. któryś z naszego rankingu smartfonów do 2000 zł) i zainstalowana aplikacja InPost Mobile. Zamiast drukować etykietę i naklejać ją na paczkę, wystarczy, że umieścimy na przesyłce kod nadania. Można np. napisać go markerem.
Jeśli z kolei interesuje was mapa paczkomatów oraz maszyn innych firm, niż InPost, z podlinkowanego tekstu dowiecie się, jak sprawdzić lokalizacje automatów Allegro One Box.
Źródło: InPost. Zdjęcie otwierające: imag3s 4 U / Shutterstock
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.