Smartfon i laptop wyświetlający interfejs systemu potwierdzania tożsamości pracownika o nazwie Jan Kowalski w banku.

Wielka awaria w Pekao. Nie działa aplikacja, BLIK, serwis, a klienci stracili dostęp do pieniędzy

1 minuta czytania
Komentarze

Kolejna duża awaria w Pekao. Oto, co już wiemy w tej sprawie i kiedy możemy spodziewać się jej naprawienia.

Problemy z dostępem do aplikacji, serwisu internetowego oraz płacenia kartą rozpoczęły się w sobotę w okolicach godziny 11:00. W serwisie downdetector.com w szczytowym momencie widać było nawet 6000 zgłoszeń od klientów banku, którzy stracili dostęp do swoich pieniędzy.

Użytkownicy zgłaszają przede wszystkim problemy z:

  • kartą kredytową
  • bankowością mobilną
  • wypłatami

Problem zdaje się dotyczyć głównie dużych miast, co potwierdza mapa zgłoszeń prezentowana przez wspomniany serwis downdetector.

Mimo, że awaria trwa już od kilkudziesięciu minut, bank Pekao nadal nie odniósł się do problemów w żadnym publicznym, łatwo dostępnym komunikacie… jednak, jak wynika z komentarzy pracowników banku w social media – Pekao jest świadoma pojawiających się zgłoszeń i szybko podjęła działania w celu poprawy sytuacji.

awaria w pekao komentarz w social media

Awaria w Pekao – bank twierdzi, że zaraz wszystko będzie działać

Zwykle tego typu awarie mogą trwać nawet kilka godzin, choć zwykle banki są w stanie uporać się z nimi względnie szybko. Bank w kolejnych wiadomościach, publikowanych około 12:30, twierdzi że już uporał się z awarią i wszystko lada chwila powinno wrócić do normy… jednak klienci nadal zgłaszają liczne nieprawidłowości, a liczba raportów spadła jedynie nieznacznie.

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw