Wejście do sklepu Microsoft z logo firmy i reklamą Windows 11, obok wejścia do stacji metra, ludzie przechodzą obok, rowerzysta jedzie po drodze.

Microsoft Copilot z nowymi zastosowaniami. AI jeszcze lepiej pomoże branży handlowej

3 minuty czytania
Komentarze

Sztuczna inteligencja staje się obecna niemalże w każdej dziedzinie życia. W niektórych branżach jej wykorzystanie jest intensywniejsze niż w innych. A producenci szykują konkretne rozwiązania, aby do maksimum wykorzystać potencjał AI dla swoich celów. Microsoft ma konkretne propozycje dla detalistów w usłudze Microsoft Cloud for Retail. Wraz z usługą Copilot chce pomóc detalistom w tworzeniu spersonalizowanych doświadczeń zakupowych, pomóc pracownikom sklepu i umożliwić wydobywanie jak największej ilości informacji z pozyskiwanych danych.

Osoba przeglądająca stronę internetową sklepu e-commerce na smartfonie, w tle niewyraźne światła.
Fot. PhotoMIX Company / Pexels.com

Nowe funkcje w usłudze Microsoft Cloud for Retail

Microsoft ogłosił nowe rozwiązania w zakresie sztucznej inteligencji i analizy danych, skierowane do sprzedawców detalicznych. To nowe szablony Copilot w usłudze Azure OpenAI Service, analiza danych w Microsoft Fabric, nowe funkcje Microsoft Dynamics 365 Customer Insights oraz uruchomienir Retail Media Creative Studio na platformie Microsoft Retail Media Platform.

Spersonalizowane doświadczenia

Microsoft twierdzi, że 71% konsumentów oczekuje, że firmy będą zapewniać spersonalizowane interakcje, a natomiast spersonalizowane doświadczenia sprawiają, że klienci kupujący są dwa razy bardziej skłonni do dodawania produktów do swoich koszyków.

Nowy szablon Copilot ma pomóc w spersonalizowaniu zakupów — sztuczna inteligencja zostanie wykorzystana m.in. do rekomendowania produktów klientom na podstawie ich preferencji i historii zakupów. Szablon można wdrożyć w witrynie internetowej lub aplikacji, aby zapewnić klientom spersonalizowane doświadczenia zakupowe.

Kobieta w okularach korzysta z telefonu obok witryny sklepowej z manekinami ubranymi w garnitury.
Fot. Fu Shan Un / Pexels.com

Informacje dla pracowników

Pracownikom sklepów Copilot ma ułatwić dostęp do informacji, tak aby szybciej uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące procedur sklepowych, katalogów produktów, polityki HR czy przysługujących świadczeń. Szablon może zostać wdrożony na urządzeniach mobilnych pracowników sklepu, aby zapewnić im szybki i łatwy dostęp do informacji. Z pomocą Copilot można tworzyć rozwiązania wspierające operacje sklepu, zapewniając pracownikom i menedżerom dostęp do spostrzeżeń i informacji związanych z przepływem pracy.

Analiza danych

Microsoft twierdzi, że branża detaliczna generuje 40 petabajtów danych co godzinę. Odpowiada to 8 milionom dwugodzinnych filmów, których oglądanie zajęłoby około 1500 lat. Ale większość sprzedawców detalicznych wykorzystuje tylko ułamek tych danych. Dlatego, aby maksymalnie wykorzystać sztuczną inteligencję, konieczna jest integracja i ustandaryzowanie danych w różnych systemach i aplikacjach.

W tym aspekcie nowością jest analizowanie danych handlowych w usłudze Microsoft Fabric. Ma to pomóc detalistom łączyć i analizować dane z różnych źródeł, takich jak systemy sprzedaży detalicznej, systemy CRM i systemy marketingowe. Rozwiązania te pomagają sklepom wydobyć cenne informacje z danych, które mogą wykorzystać do poprawy obsługi klienta, zwiększenia sprzedaży i obniżenia kosztów.

Osoba korzystająca z laptopa na zewnątrz z widocznym na ekranie interfejsem sklepu internetowego.
fot. Depositphtos/ AndrewLozovyi

AI w marketingu

Microsoft wprowadził też nowe funkcje copilota w Dynamics 365 Customer Insights, które pomagają budować kampanie reklamowe. Wykorzystują sztuczną inteligencję do automatyzacji zadań, takich jak tworzenie kreacji reklamowych i śledzenie wyników kampanii.

Nowością jest też usługa Retail Media Creative Studio, czyli kompleksowe rozwiązanie używane do tworzenia bannerów reklamowych dostosowanych do mediów handlowych. Rozwiązanie to wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatycznego generowania i edycji bannerów i pozwala to reklamodawcom na szybkie i łatwe tworzenie materiałów promocyjnych, dostosowanych do ich konkretnych potrzeb.

Wszystkie te rozwiązania są częścią platformy Microsoft Cloud for Retail, która jest pakietem rozwiązań opartych na chmurze.

Źródło: Microsoft. Zdjęcie otwierające: Microsoft / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw