Przechodnie w masce ochronnej przechodzą obok sklepu żabka z widocznym oznakowaniem sklepu Żabka otwartego 24/7.
LINKI AFILIACYJNE

Żabka wprowadza rozszerzoną rzeczywistość do gry na smartfony. Fani pokemonów będą zachwyceni

3 minuty czytania
Komentarze

Żabka posiada aplikację mobilną, której częścią jest gra na smartfony. Popularna sieć sklepów ogłosiła, że wprowadza do niej nowe scenariusze wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość. Jeśli wierzyć przedstawionym opisom, gracze mogą mieć świetną zabawę. Pytanie tylko, co z pracownikami sklepów oraz pozostałymi klientami – szczególnie ci ostatni mogą być co najmniej zdziwieni.

Żabka wprowadza rozszerzoną rzeczywistość do gry na smartfony

Najbardziej znaną funkcjonalnością aplikacji mobilnej żappka są żappsy, czyli wirtualne punkty zbierane podczas zakupów, które później można wymienić na kupony i wykorzystać do odbioru nagród. Żabka udostępnia jednak także inne funkcje, a jedną z nich jest gra mobilna Żabu.

żabka gra żabu
Fot. Żabka/mat. prasowe

Żabu to wirtualna żaba, która rozwija się i zdobywa kolejne poziomy, a gracz w nagrodę zdobywa żappsy, o ile wypełnia swoje zadanie, a jest nim dbanie o wspomnianą postać, opiekowanie się nią. Dwa miliony użytkowników aplikacji zaczęło już to robić. Co to jednak wszystko ma wspólnego z rozszerzoną rzeczywistością?

Żabka rozpoczęła testy nowych scenariuszy gry wykorzystujących właśnie rozszerzoną rzeczywistość. Scenariusze te przygotował startup Omniaz we współpracy z Apzumi dla 200 testowych sklepów w Poznaniu i Warszawie. Od 18 grudnia w tych miastach można już wypróbować grę, korzystając z rozszerzonej rzeczywistości. Działa to tylko na smartfonach z Androidem. Jeśli szukacie nowego urządzenia, odsyłamy was do rankingu smartfonów.

Rozszerzona rzeczywistość w grze Żabu. Na czym to polega?

Rozszerzona rzeczywistość skłoni użytkowników do wyjścia z domu, podobnie jak gra Pokemon Go. Tu jednak celem nie będą okoliczne parki, a sklepy Żabka. Nowe scenariusze gry Żabu przewidują bowiem wchodzenie przez użytkownika w interakcję z produktami. Przyszykujcie się zatem na spacer z telefonem po sklepowych alejkach.

Żabu XR to innowacyjny projekt realizowany przez Venture Studio we współpracy z zespołem tworzącym grę Żabu. Dzięki niemu po raz pierwszy wykorzystujemy technologię wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w aplikacji Żappka. Dostrzegamy duży potencjał w możliwości prezentowania w grze produktów i usług, rozwijanych przez nas we współpracy z partnerami. Liczymy, że nowe ekscytujące przygody Żabu XR wciągną do gry kolejną grupę naszych klientów.

Karol Gajewicz, Head of Venture Studio.

Nowe scenariusze mogą stanowić zabawę dla użytkowników i oczywistą korzyść dla Żabki. Gracz, odwiedzając sklep, zapewne coś bowiem kupi. Sieć nie kryje zresztą, że technologie zastosowane w grze otwierają nowy kanał marketingowy i dają dostawcom współpracującym ze sklepami pewne możliwości.

Pozostaje jeszcze pytanie, jak popularność gry wpłynie na to, co się dzieje w sklepach Żabka, na poziom wygody robienia zakupów przez klientów, którzy w Żabu nie grają, oraz komfort pracy sprzedawców. Jak powszechnie wiadomo, w Żabkach przeważnie jest mało miejsca, alejki są krótkie i wąskie. Miejmy zatem nadzieję, że gra nie spowoduje zbytniego zamieszania.

Źródło: informacja prasowa. Zdjęcie główne: materiały prasowe/Żabka

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw