Aplikacja Instagram na gradientowym tle

Meta zapowiada spore zmiany na Instagramie. Jeśli wrzucacie tam filmy i zdjęcia, będziecie zadowoleni

2 minuty czytania
Komentarze

Inżynierowie korporacji Meta nieustannie pracują nad tym, aby Instagram był coraz lepszą aplikacją. Tym razem skupiono się nad poprawą doświadczenia dla tych, którzy przede wszystkim tworzą treści (zdjęcia, wideo), a nie wyłącznie je konsumują. Wszystko po to, aby dostarczać zawartość memiczną, osiągającą największe zasięgi. Bo jak doskonale wiemy, dzielenie się wspomnieniami z przyjaciółmi to przecież już za mało.

Sposoby, na które Instagram ułatwi robienie zdjęć i kręcenie filmów

Instagram - zrzuty ekranu z aplikacji
Fot. Meta

Najwięcej zmian czeka Rolki, czyli bezpośrednią konkurencję dla przewijania filmików na TikToku. Teraz montowanie klipów będzie łatwiejsze, z funkcjami obracania, skalowania i przycinania edytowanego materiału. Instagram obiecuje również pojawienie się przycisków Cofnij i Ponów, które ułatwią wycofywanie się z pomyłek przy montażu.

Wspomniana wyżej „memiczność” ma wziąć się z możliwości dodawania osobnych klipów dźwiękowych do nagrań, z istniejącej bazy danych. Inżynierowie pracują również nad tym, aby użytkownik łatwo mógł zobaczyć, które nagrania z tej bazy są obecnie najpopularniejsze. Dobrze zgadliście, tak, jak na TikToku. Jeżeli nie czujecie się pewnie z nagrywaniem własnej ścieżki dźwiękowej, zawsze możecie też napisać treść i posłużyć się jednym z 10 wariantów zamiany tekstu na mowę, chwilowo wyłącznie w języku angielskim.

Instagram proponuje nowe filtry i autorskie naklejki

Fot. Meta

Najciekawszą zmianą odnośnie Rolek, Stories oraz Postów jest fakt, że użytkownicy Instagrama będą mogli przygotować autorskie naklejki, wycinając stosowne elementy z kadru. Jak dumnie donosi Meta, jest to możliwe dzięki modelowi sztucznej inteligencji Segment Anything, również opracowanym przez korporację Marka Zuckerberga.

Wizualizacja działania modelu Segment Anything na podstawie wyciętego z pomieszczenia krzesła (Fot. Meta)

Oprócz tego, nowe filtry w karuzeli dla fotografii, ale też możliwość przybliżenia klipów z galerii, tak by łatwiej odnaleźć ten, który chcemy wrzucić na Instagram. Co ciekawe, platforma też udostępni więcej statystyk na temat publikowanych przez nas Rolek, co byśmy wiedzieli jakie treści są najchętniej oglądane. Bo im większe zaangażowanie użytkowników Instagrama, tym więcej pieniędzy dla Meta od potencjalnych reklamodawców.

Nowe funkcje nie pojawiły się z dobroci serca, co pokazały już płatne subskrypcje na media społecznościowe korporacji Zuckerberga. Jeżeli podjęliście niedawno decyzję o rezygnacji z usług tej firmy, sprawdźcie też jak wylogować się z Messengera.

zdjęcie główne: Meta

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw