salon Orange z przeszklonymi drzwiami, nad wejściem pomarańczowy napis Orange, pod nim napis Zielony Salon
LINKI AFILIACYJNE

Co klienci myślą o Orange? Opinie o usługach i aplikacji

5 minut czytania
Komentarze

Orange to jeden z „wielkiej czwórki” polskich operatorów GSM, których historia i reputacja sięgają jeszcze lat 90. XX wieku. Dlatego też klienci oczekują najwyższej jakości usług (nawet w najtańszych pakietach), przez co sieć otrzymuje zarówno negatywne, jak i pozytywne opinie od swoich użytkowników. Przyjrzyjmy się najświeższym z nich!

Opinie na temat operatora Orange piszą głównie ci, którym coś nie działa

Średnia ocen operatora Orange na opiniuj.pl
fot. opiniuj.pl

Szybki rzut oka na takie opiniuj.pl i dedykowaną pomarańczowemu operatorowi podstronę wystarczy, aby odkryć internetowy sentyment ludzi wobec Orange. Na 3472 wpisy średnia ocen wynosi 1,38 punktu na 5. Najlepiej oceniane są cena i parametry usług (3,25 punktów na 5), a najgorzej stosunek cena / jakość produktów operatora (1,30 punktu na 5)

Jeżeli spojrzymy na najnowsze opinie, wśród negatywów przewijają się dwa problemy: jakość połączenia internetowego oraz fatalna obsługa klienta. Zacznijmy łagodniej, od tego pierwszego:

Dramat. Brak Wi-Fi, brak stacjonarnego telefonu. Tylko przyjmują zgłoszenia, każą wymienić router. Płacę za coś, czego nie mam. I pomocy brak. Przyjmują zgłoszenia, wysyłają kogoś (nie wiem kogo, bo nigdy nikogo nie widziałam — niewidzialny naprawiacz jak MAX [dop. red. sztuczna inteligencja Orange]). I tyle. Dramat. Nie dajcie się wciągnąć na podpisywanie żadnej umowy z Orange. Bo będziecie płacić za coś, czego nie ma.

Opinia użytkownika RR na temat Orange w serwisie opiniuj.pl z dn. 12.10.2023

Tutaj akurat potrzebujemy nieco więcej konkretów, by móc przeanalizować zmianę. Najbardziej krytykowany jest jednak nie tylko brak internetu, ale też brak konkretnego oraz indywidualnego podejścia do rozwiązania problemu. Podobnie jest przy poniższej opinii.

Bardzo słaba obsługa, reklamuję już dwa tygodnie i wydaje mi się, że to jest teatr absurdu, najlepszy jest wirtualny doradca Max, reszta niestety tylko odpycha od siebie temat. Przenoszę się do innego operatora, bo moja Mama już trzeci tydzień nie ma telewizji…ot Paragraf 22

Opinia p. Jarosława na temat Orange w serwisie opiniuj.pl z dn. 12.10.2023

Opisany przez klienta Paragraf 22 to tytuł powieści amerykańskiego pisarza Josepha Hellera, ale też pewien specyficzny przepis, prezentujący dziwny paradoks w armii USA. Żołnierz miał możliwość natychmiastowego zakończenia pełnienia służby na własną prośbę z powodu choroby psychicznej. Jeżeli jednak ktoś wnosi o zwolnienie służby w trosce o własne życie, to znaczy, że jest psychicznie zdrowy, przynajmniej według tamtych przepisów.

Opinie na temat Orange w TrustPilot

Opinie na temat Orange w TrustPilot
fot. Trustpilot

Na serwisie TrustPilot z kolei, średnia ocen Orange wynosi 1,4 punktu na 5 (91 opinii). Jak już widzicie powyżej, ton opinii konsumentów jest podobny do tego, co widzieliśmy na poprzednim serwisie.

Obsługa i oferta Orange jest dla mnie jak najbardziej odpowiednia, jednakże jeśli chodzi o ich serwis, szczególnie kiedy iPhone ma 1,5 roku i nie jest już na gwarancji, a na rękojmi, to jakaś tragedia.

Telefon miał drobne zarysowania, ale od wielu miesięcy działał sprawnie, aż wyłączył się sam i przestał działać. Serwis wycenił jego naprawę za ponad 3600 złotych, tymczasem zakup telefonu 1.5 roku temu wyniósł 3300 złotych.

Oczywiście jest to bezwzględne działanie mające na celu zniechęcić klientów do korzystania z serwisu i prawa rękojmi, a wycena naprawy przekracza znacznie cenę nowego urządzenia. Nie polecam!

Opinia p. Damiana na temat usług Orange w serwisie TrustPilot z dn. 11.08.2023

Tutaj warto przypomnieć, że rękojmia jest dla sprzedawcy obowiązkowa, a jej okres wynosi 2 lata. No i co najważniejsze, jest ona niezależna od gwarancji.

Obsługa klienta puka w dno i to od spodu. Klientów mających telefon na kartę, Orange Polska ma w d**ie. Jak można osobie 80-letniej powiedzieć w salonie, że się jej nie obsłuży, bo ma telefon na kartę. Zwykła ludzka empatia i dbałość o klienta powinno wystarczyć, by takiej osobie pomóc.

Po co w ogóle mieć te salony, jak się klientów nie chce obsługiwać. No ale dzięki bardzo, teraz już na pewno przeniosę mamie numer do innego operatora. Będzie sobie doładowywać telefon za 50 zł miesięcznie w innej sieci, skoro Orange pieniądze śmierdzą.

Opinia użytkownika o pseudonimie Heisenberg w serwisie TrustPilot z dn. 03.08.2023

Dla odmiany problem dotyczący salonów. Wiemy doskonale, że operatorzy GSM priorytetyzują klientów opłacających abonament, ale opisywane powyżej zachowanie sprzedawcy jest grubą przesadą. Miejmy nadzieję, że ta osoba nie obsługuje dalej klientów.

Opinie na temat aplikacji Orange w Google Play

Mój Orange - aplikacja w Google Play
fot. Google Play

Aplikacja Mój Orange (dostępna na Android oraz iOS) ma zaskakująco dobre opinie. Na Google Play średnia ocen wynosi 4,0 pkt na 5 (240 tys. ocen), a na App Store jest jeszcze lepiej – 4,7 pkt na 5 (72,8 tys. opinii). Jednakże, nie wszystkie wypowiedzi użytkowników są bardzo pozytywne.

Jedni nie mogą opłacić rachunków przez aplikację, drudzy zachwalają i piszą, że wszystko jest przejrzyste i zrozumiałe. A opinie dzielą zaledwie dwa dni (fot. Google Play)

Także jak widzicie, wszystko zależy od pełnego kontekstu. Używane urządzenie, typ opłacanej usługi, historia kontaktów z obsługą klienta. Najdrobniejszy detal może wpłynąć na zdanie użytkownika na temat operatora GSM. A z jakiegoś i tak trzeba korzystać, żeby pozostać połączonym ze światem.

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw