YouTube w końcu dodaje coś pożytecznego. Ta nowość spodoba się absolutnie wszystkim

2 minuty czytania
Komentarze

YouTube to obecnie największa platforma do udostępniania filmów na świecie. Google pracuje, aby taki stan rzeczy utrzymał się jak najdłużej. W efekcie gigant ogłosił wprowadzenie nowych narzędzi opartych na generatywnej sztucznej inteligencji (AI). W tym artykule przyjrzymy się, jak te narzędzia wpłyną na tworzenie wideo.

YouTube Generative AI — pomocna dłoń dla twórców

napisy do filmów na YouTube
fot. greenwish_/Pexels

Generative AI to rodzaj sztucznej inteligencji, który nie tylko analizuje dane, ale również tworzy nową treść. Generatywna AI na YouTube sama nie wyprodukuje całego filmu, natomiast ma potencjał do pomocy w tworzeniu sugestii tematycznych, tworzenia tła do Shorts czy nawet automatycznego dubbingu.

Jednym z najciekawszych narzędzi jest Dream Screen. Ta funkcja pozwala twórcom na generowanie tła dla ich filmów Shorts w formie obrazu lub wideo na podstawie wprowadzonych przez nich pomysłów. To narzędzie daje możliwość eksperymentowania z pionowym wideo, a jedyne co musi zrobić twórca to wpisać odpowiedni prompt. Tworzenie wideo to nie tylko nagranie filmu. Nagrane materiały trzeba edytować, przycinać, dodać napisy czy podkład głosowy. Dobre wideo powinno korzystać też z efektów, przejść i bazy muzyki. To wszystko umożliwić ma program do montowania filmów YouTube Create. Darmowa aplikacja Create w fazie beta dostępna jest na urządzenia z Androidem na wybranych rynkach, wśród których zabrakło Polski.

Za automatyczne tworzenie dubbingu dbać ma narzędzie Aloud. Twórcy w łatwy sposób będą mogli przetłumaczyć swoje materiały, co umożliwi dotarcie do odbiorców mówiących w innych językach. Obecnie testowany jest język angielski, portugalski i hiszpański. Zmiany zaszły także w bazie muzyki YouTube. Funkcja Muzyka dla twórców za pomocą AI ma ułatwić znalezienie pasującego, darmowego utworu. W przyszłym roku Studio twórców ma generować sugestie tematów i tytułów przesyłanych materiałów.

Co to oznacza dla odbiorców?

Przy zaawansowaniu dostępnych dzisiaj dużych modeli językowych (LLM), a także narzędzi, można wygenerować wideo bez udziału twarzy kanału. Zmiany w serwisie Google to krok w inną stronę. Dla odbiorców te narzędzia oznaczają dostęp do bardziej zróżnicowanych i spersonalizowanych treści. Ponadto możliwość automatycznego dubbingu sprawia, że większa ilość materiałów będzie dostępna w różnych językach, co jest dużym plusem dla międzynarodowej publiczności.

Źródło: materiały prasowe YouTube

Motyw