Apple Watch pokonany przez chiński smartwatch dla dzieci

2 minuty czytania
Komentarze

Chińska marka smartwatchów Imoo (znana też jako Little Genius), skierowana do dzieci w wieku od czterech do piętnastu lat, wyprzedziła Apple Watch, stając się drugą najchętniej kupowaną marką w Chinach.

Co oferuje Imoo?

Jak podaje South China Morning Post, Imoo wyprzedził Apple na rodzimym rynku dzięki określonym funkcjom monitorowania, np. śledzeniu lokalizacji w czasie rzeczywistym (włącznie z tym, na którym piętrze znajduje się dziecko) czy zdalnym powiadomieniom o temperaturze ciała, które stały się popularne w okresie po pandemii Covid-19. Marka skorzystała z dużego popytu na swoje produkty w czasie powrotu dzieci do szkoły po zniesieniu blokady związane z pandemią. Dodatkowo postawiła na sklepy detaliczne, co także przyczyniło się do wzrostu popularności.

Źródło: Imoo

Dodajmy, że Imoo to marka specjalizująca się w produkcji smartwatchy skierowanych przede wszystkim do dzieci. Choć nie jest tak powszechnie znana na globalnym rynku jak Apple czy Samsung, w Chinach zdobyła uznanie i popularność, zwłaszcza wśród rodziców poszukujących technologii, która pomogłaby im monitorować i dbać o bezpieczeństwo swoich dzieci. Sama marka została założona w 2010 roku i jest częścią chińskiego konglomeratu elektroniki użytkowej BBK Electronics, który jest również odpowiedzialny za popularne chińskie marki smartfonów, takie jak Oppo i Vivo.

Smartwatche w Chinach — według Counterpoint

W drugim kwartale 2023 roku Imoo miało aż 21-procentowy udział w chińskim rynku smartwatchy, wyprzedzając Apple. Wciąż dominującym producentem jest Huawei, Imoo znalazło się na drugim miejscu, a Apple na trzecim.

Źródło: Counterpoint

W drugim kwartale roku sprzedaż smartwatchów w Chinach wzrosła o 5% rok do roku — według Counterpoint to lepszy wynik niż prognozowano. W 2022 roku w tym samym okresie zarejestrowano bowiem 10-procentowy spadek. Według Chińskiego Instytutu Badań Przemysłowych, spośród 170 milionów dzieci w wieku od 5 do 12 lat w Chinach, prawie jedno na trzy miało smartwatch. Wskaźnik penetracji rynku w obszarach miejskich przekracza 50%.

Jeśli bardziej interesują was smartwatche dostępne na polskim rynku, to zerknijcie do naszego zestawienia najlepszych smartwatchów oraz najlepszych zegarków dla dzieci.

Zobaczcie też inne rankingi w tej kategorii:

Źródło: Counterpoint, South China Morning Post

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw