elon musk

Twitter po 17 latach zmienił logo. Pożegnajcie się z niebieskim ptakiem – X właśnie go zastąpiło

2 minuty czytania
Komentarze

Twitter od momentu przejęcia przez Elona Muska mocno się zmienia. Miliarder próbował wprowadzić płatne konta, zwolnił część pracowników, a ostatnio zabrał się za zmianę charakterystycznego logo. Ta właśnie stała się faktem.

Twitter przeszedł rebranding

Nowe logo (Fot. Krzysztof Wilamowski/Android.com.pl)

To już oficjalne, Elon Musk po raz kolejny wywraca Twittera do góry nogami. Tym razem ucierpiało dawne, już niemal legendarne logo. Logotypy firm, z którymi związany jest miliarder, charakteryzują się minimalistycznym designem. Widocznie logo z niebieskim ptaszkiem nie pasowało do wizji portalu przyszłości. W efekcie serwis wita nas logiem „X”. Rebranding dotyczy także koloru, przez co użytkowników opuściła też niebieska barwa.

Osobiście nowa szata graficzna przypomina mi inny nowy projekt Elona Muska, jakim jest sztuczna inteligencja xA1, która swoimi możliwościami ma przewyższyć ludzkość do 2029 roku. Ciemną szatę graficzną docenią użytkownicy smartfonów z ekranami OLED. Ten typ ekranów „lubi się” z czarnymi barwami i jeśli dużo czasu spędzałeś na tej platformie, możesz liczyć na nieco dłuższy czas pracy smartfona. Decydując się na mały telefon, trzeba pogodzić się z mniej pojemnym akumulatorem, a każda metoda na wydłużenie czasu pracy urządzenia jest na wagę złota.

Zmiana była zapowiadana m.in. przez Elona Muska oraz szefową platformy. W niedalekiej przyszłości można się spodziewać także zmiany domeny. Obecnie strona korzysta jeszcze ze starej nazwy, natomiast strona „x.com” przekierowuje na stronę główną zmienionego portalu.

Historia niebieskiego ptaka

Fot. Nathan Dumlao/Unsplash

„Larry the Bird”, bo tak nazwano słynne logo to jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli w świecie mediów społecznościowych. Twórcy Twittera zdecydowali się na ptaka, ponieważ ptaki są symbolem komunikacji, a ich śpiew jest często porównywany do krótkich, szybkich wiadomości, które charakteryzują Twittera. Logo zostało po raz pierwszy wprowadzone razem ze startem platformy w 2006 roku i od tego czasu przeszło kilka zmian. Najważniejsza modernizacja miała miejsce w 2012 roku, kiedy to ptak został uproszczony do minimalistycznej formy, która właśnie została zastąpiona. Ciekawostką jest fakt, że logo zostało nazwane na cześć Larry’ego Birda, słynnego koszykarza NBA.