Jak poinformował na swoim Facebookowym profilu sam Mark Zuckerberg, już wkrótce użytkownicy biznesowej wersji aplikacji WhatsApp — a jest ich ponad 200 milionów — będą się mogli cieszyć nowymi funkcjami. Także takimi, za które trzeba będzie zapłacić.
Reklamy poprzez WhatsApp
Po pierwsze jest to prostsze tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie — właściciele kont firmowych będą mogli tworzyć i publikować reklamy na Facebooku i Instagramie bezpośrednio z poziomu aplikacji. Oznacza to, że nie będzie nawet wymagane konto na Facebooku – wszystko, czego potrzebują firmy, to adres e-mail i forma płatności. Kiedy użytkownicy klikną reklamę, otworzy się czat w WhatsApp, gdzie mogą zadawać pytania, przeglądać produkty i dokonywać zakupów.
Spersonalizowane wiadomości
Na stronie Whatsapp Business ogłoszono także, że w aplikacji pojawi się kolejna płatna funkcja, która ma sprawić, że właściciele firm łatwiej dotrą do klientów. Chodzi o zautomatyzowanie procesu wysyłania spersonalizowanych wiadomości do klientów.
Małe firmy będą miały możliwość wysyłania spersonalizowanych wiadomości do swoich klientów – takich jak przypomnienia o spotkaniach, życzenia urodzinowe, a nawet aktualizacje świątecznej wyprzedaży – w szybszy i bardziej wydajny sposób. Zamiast ręcznie wysyłać tę samą wiadomość do wielu klientów, nowa funkcja umożliwi firmom wysyłanie osobistych wiadomości z imieniem i nazwiskiem klienta oraz przyciskami wezwania do działania, które można dostosowywać do określonych list klientów (np. „klienci VIP” lub „nowi klienci”), a także zaplanować dzień i godzinę wysłania wiadomości.
Ten zaawansowany, opcjonalny typ wiadomości będzie oferowany za opłatą w aplikacji WhatsApp Business. Nie podano szczegółów dotyczących ceny — wiemy tylko, że wkrótce rozpoczną się testy.
Źródło: Facebook, WhatsApp Business, fot. Depositphotos/diego_cervo
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.