Klienci Carrefour już mogą skorzystać z nowej funkcji na stronie internetowej sieci sklepów. Nasz personalny doradca zakupowy podpowie nam, jakie produkty wybrać, aby zmieścić się w założonym budżecie i przygotować wybraną potrawę. Na razie usługa dostępna jest tylko we Francji.
Nowy doradca zakupowy
Coraz więcej instytucji i przedsiębiorstw korzysta z szans na poprawę swoich produktów i usług za pomocą rozwiązań napędzanych przez sztuczną inteligencję. Ostatnio informowaliśmy o innowacjach wprowadzanych przez sieć sklepów Żabka, które obejmują m.in. bezobsługowe punkty Nano, cieszące się dużym zainteresowaniem. I chociaż nie wszystkie nowoczesne systemy się sprawdzają, ponieważ na przykład część z marketów rezygnuje z kas samoobsługowych, wiele z nich ułatwia klientom robienie zakupów.
Tak ma być i z tym pomysłem na szybsze i bardziej efektywne dokonywanie wyborów zakupowych przez konsumentów wirtualnie odwiedzających sieć sklepów Carrefour – chatbot Hopla, oparty na ChatGPT, został zintegrowany ze stroną internetową. Na ten moment niestety jedynie we Francji (carrefour.fr).
Możemy poprosić go o pomoc w wyborze produktów do koszyka na podstawie budżetu, ograniczeń żywieniowych czy pomysłu na menu. Robot doradczy ma sprawić, że robienie zakupów będzie prostsze i dopasowane do naszych potrzeb, zarówno związanych z finansami, jak i personalnymi upodobaniami produktowymi.
Dzięki naszej kulturze cyfrowej i danych przeszliśmy już na sztuczną inteligencję. Generative AI pozwoli nam wzbogacić doświadczenia naszych klientów i gruntownie zmienić nasze metody pracy. Integracja technologii OpenAI to wielka szansa dla Carrefour. Będąc pionierem w wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji, chcemy zrobić krok do przodu i wynaleźć handel jutra
– informuje Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour w informacji prasowej zamieszczonej na carrefour.com
Jeszcze więcej innowacji w sieci sklepów
Ale usługa inteligentnego robienia zakupów to nie jedyne nowości od sieci sklepów w zakresie wdrażania nowych technologii opartych na sztucznej inteligencji. Rozwiązania, które będą bazowały na technologiach OpenAI, w szczególności GPT-4, to także opisy produktów marki na stronie internetowej oraz wsparcie procedur zakupowych. Rozwiązania te są efektem współpracy firm Bain & Company oraz Microsoft, partnerów OpenAI.
Poinformowano również, że pracownicy sieci Carrefour używają usługi Microsoft OpenAI Azure, dzięki czemu korzystają z funkcji programu dotyczących bezpieczeństwa i poufności danych, aby zapewnić zgodność z RODO.
Źródło: Carrefour