Grafika z gradientem koloru od fioletu do turkusu z logo UPC Polska w zielonym kółku po lewej stronie i napisem PLAY w fioletowym prostokącie po prawej.

Play chwali się wynikami za 2022 rok. Operatorowi pomogła integracja z UPC

2 minuty czytania
Komentarze

Play przedstawił swoje wyniki za 2022 rok. Firma pochwaliła się wzrostem liczby klientów oraz przychodów. Operator nie kryje, że to efekt integracji z UPC.

Wyniki Play w 2022 roku

Firmy mają to do siebie, że podsumowując wyniki osiągnięte w danym okresie czasu skupiają się na tych, które są dla nich pozytywne. Czym pochwalił się Play?

Na liście przedstawionej przez operatora znajdziemy m.in. informacje o:

  • wzroście liczby raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) o 8,7% r/r do ponad 17 mln
  • wzroście liczby aktywnych klientów mobilnych o 5,2% r/r do 12,8 mln
  • wzroście przychodów ogółem o 22% r/r (przekroczone 8,9 mld zł)
  • wzroście przychodów z usług mobilnych o 7,2% r/r do 4,4 mld zł
  • zwiększeniu zasięgu usług dla domu do 7,5 mln gospodarstw domowych w Polsce
  • przekroczeniu historycznego progu 10 000 stacji bazowych w połowie roku i uruchomieniu łącznie 804 nowych stacji, osiągając poziom 10 571 stacji na koniec 2022 r., z zasięgiem 5G wynoszącym ponad 50% populacji Polski

Fioletowy operator zwrócił też uwagę na bycie drugim największym jednostkowym płatnikiem podatku CIT wśród firm w Polsce z tytułu wpłaty ponad 1,4 mld PLN podatku CIT za rok podatkowy 2021 oraz na wsparcie dla Ukrainy.

2022 rok był rokiem transformacji i przełomu zarówno dla Play, jak i dla polskiego rynku. Dzięki zmieniającemu reguły gry przejęciu UPC Polska i rekordowo szybkiej integracji, oferujemy klientom pełną gamę usług mobilnych, stacjonarnego internetu i cyfrowej rozrywki oraz rozwiązań cyfrowych dla przedsiębiorstw. Nasze wyniki za czwarty kwartał i cały rok 2022 są dowodem naszej niezawodności: pomimo trudnych warunków makroekonomicznych pozyskaliśmy ponad 1,5 miliona nowych klientów i przekroczyliśmy próg 17 milionów klientów mobilnych.

– mówi Jean Marc Harion, Prezes Grupy Play.

Mniej korzystne dane dla fioletowego operatora dotyczą przenoszenia numerów. Choć w czwartym kwartale 2022 roku Play był na niewielkim plusie, to w całym 2022 roku stracił prawie 38 tysięcy numerów. Portal wirtualnemedia.pl zwraca też uwagę na to, że operator w drugim półroczu stracił ponad 100 tysięcy użytkowników ofert na kartę.

źródło: mat. prasowe, wirtualnemedia.pl

Motyw