Nietypowa reklama polskiego sklepu z elektroniką. Za scenariusz odpowiada… ChatGPT

2 minuty czytania
Komentarze

Sklep x-kom przygotował spot reklamowy i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że scenariusz nie został stworzony przez człowieka. To ChatGPT wygenerował dialogi oraz zaplanował, jak potoczy się akcja. Cała reklama jest dostępna w sieci.

ChatGPT stworzył scenariusz reklamy

Sklep x-kom poprosił ChatGPT o napisanie scenariusza do spotu reklamowego. Wśród wytycznych znalazły się informacje, że akcja ma rozgrywać się w biurze firmy, w reklamie wezmą udział cztery osoby, a do dyspozycji jest komputer. Zaznaczono, że reklama ma trafić do generacji Z i być zabawna oraz że ma pojawić się w niej element, w której mama dzwoni do jednego z bohaterów, by poinformować go o obiedzie. Poniżej możecie zobaczyć, jaki scenariusz zaproponowała sztuczna inteligencja.

scenariusz od ChatGPT dla sklepu x-kom
źródło: LinkedIn/x-kom

Na podstawie scenariusza wygenerowanego przez ChatGPT x-kom przygotował spot trwający nieco ponad minutę. Sklep twierdzi, że jako pierwszy w Polsce nagrał reklamę według wytycznych sztucznej inteligencji.

Jesteśmy blisko nowych technologii. Działamy tak, by poznawać nowe rozwiązania i z nich korzystać. Coraz częściej słyszymy o sztucznej inteligencji w kontekście wielu branż. Uznaliśmy, że to czas, by jej użyć.

– ogłosił x-kom na swoim profilu w serwisie LinkedIn.

Całą reklamę możecie zobaczyć poniżej.

Czytaj także: Sztuczna inteligencja (AI) – wyjaśniamy, co to jest i jak działa

ChatGPT to narzędzie stworzone przez OpenAI. Ta sztuczna inteligencja z łatwością uczestniczy w konwersacji z człowiekiem. Jej rozbudowane odpowiedzi oraz tempo ich udzielania potrafią zaskoczyć i zrobić niemałe wrażenie, choć niejednokrotnie okazywało się też, że ChatGPT potrafi mieć problemy z rozmową lub przekazywać nieprawdziwe informacje. Mimo to narzędzie cieszy się dużą popularnością wśród internautów, pojawiają się też doniesienia, że Microsoft chce zintegrować ChatGPT ze swoją wyszukiwarką Bing.

źródło: LinkedIn/x-kom, zdjęcie główne: MidJourney na bazie promptów Benj Edwardsa, reklama x-kom

Motyw