Żabka Nano pojawiła się w USA. Wszystko „przez” Microsoft

2 minuty czytania
Komentarze

Przez ostatnie trzy dni w Nowym Jorku można było odwiedzać sklep Żabka Nano. Pojawił się on podczas konferencji NRF Retail’s Big Show na zaproszenie Microsoftu. Globalna publiczność miała okazję zapoznać się z polskim projektem sklepu autonomicznego.

Żabka Nano w Nowym Jorku

Microsoft zaprosił Grupę Żabka, by ta zaprezentowała swój sklep Żabka Nano na jego stoisku podczas konferencji NRF Retail’s Big Show. To impreza wystawiennicza dla firm z branży handlu detalicznego. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 350 prelegentów i 800 wystawców. Zarejestrowani uczestnicy targów od 15 do 17 lutego mogli odwiedzić Żabkę Nano.

Technologia cyfrowa, która umożliwia korzystanie z takich doświadczeń jak autonomiczne sklepy, jest tym, co odróżnia dobrze prosperujących sprzedawców detalicznych od tych, którzy zostają w tyle. Cieszymy się z tego, że we współpracy z partnerem firmy Microsoft, firmą AiFi,  możemy zaprezentować pozbawione kas rozwiązanie dla sklepów Żabka Nano na targach NRF 2023 i pokazać globalnej branży detalicznej, jakie rozwiązania są dostępne dla autonomicznych sklepów dzięki udanemu wdrożeniu w Żabce.

– mówi Shelley Bransten, Global Corporate Vice President, Retail & Consumer Goods Industries w Microsoft.

Zaproszenie Grupy Żabka przez Microsoft nie jest przypadkowe. Każda Żabka Nano wykorzystuje technologię opracowaną w ścisłej współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi oraz działa przy użyciu platformy Microsoft Azure.

Pierwsza Żabka Nano powstała w czerwcu 2021 roku w Poznaniu. Obecnie cała sieć tych autonomicznych punktów liczy ponad 50 sklepów. Żabka twierdzi, że to największa sieć autonomicznych sklepów w Europie. Przed wejściem do autonomicznej Żabki klient przykłada do terminala kartę płatniczą. Następnie zwyczajnie robi zakupy, a system kamer wykorzystujący algorytmy i uczenie maszynowe identyfikuje produkty zdjęte z półek, nalicza odpowiednią kwotę i finalizuje płatność.

źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: Twitter/ŻabkaPolska

Motyw