Blokada numeru za życzenia noworoczne. Polski operator podjął absurdalną decyzję

2 minuty czytania
Komentarze

Klienci sieci Virgin Mobile na facebookowym profilu narzekają na blokowanie numerów. Powodem okazały się masowo rozsyłane życzenia świąteczne i noworoczne.

SMS-y z życzeniami i blokada numeru

Święta Bożego Narodzenia to czas pełen prezentów i życzeń. Z niecodzienną sytuacją spotkali się właściciele numerów w Virgin Mobile, którzy wybrali wysłanie życzeń wiadomością SMS. Dalej jest to popularna w Polsce praktyka, z której korzystają zarówno zwykli użytkownicy, jak i mniejsze firmy. Klienci, którzy zdecydowali się wysłać kilkadziesiąt wiadomości, musieli się mocno zdziwić, bo operator zablokował numery. Poszkodowani użytkownicy dostali wiadomość o treści „Witaj! Twój numer został wyrejestrowany. Pozdrawiamy, Virgin Mobile”

Serdeczne życzenia na Boże Narodzenia i Nowy Rok zostały potraktowane jako spam. Stało się tak prawdopodobnie ze względu na mnóstwo wiadomości o identycznej treści wysłanej zbiorczo. Niechciane wiadomości potrafią uprzykrzyć życie, przez co działania operatorów są stanowcze. Są to dobre działania, natomiast operatorzy sieci powinni być przygotowani na świąteczne nasilenie masowych wiadomości. Zablokowanie prywatnego numeru szczególnie w czasie wolnym nie jest prezentem, który daje powody do radości.

Drugą, chyba nawet gorszą stroną medalu jest oczekiwanie na rozwiązanie sytuacji. W związku z dniami wolnymi od pracy połączonymi z urlopami, na likwidację problemów poszkodowani użytkownicy muszą czekać. Niektórzy posiadacze numerów w Virgin Mobile w komentarzach informują nawet o tygodniu oczekiwania, co w tym gorącym okresie z pewnością jest uciążliwe. Blokada obejmuje bowiem nie tylko wiadomości tekstowe SMS, ale wszystkie usługi na wyrejestrowanym numerze. Operator z pewnością nauczył się na własnych błędach, ale do takiej sytuacji nigdy nie powinno dojść.

Motyw