Usterki smartfonów, które przytrafiają się najczęściej. Dla wielu to powód do zmiany telefonu

2 minuty czytania
Komentarze

Nie zawsze możemy cieszyć się swoim telefonem tak długo, jakbyśmy chcieli. Usterki smartfonów mogą spotkać każdego użytkownika. Elektronika ma w końcu to do siebie, że bywa zawodna. Co najczęściej psuje się w smartfonach? Znamy odpowiedź na to pytanie.

Najczęściej pojawiające się usterki smartfonów

fot. Tyler Lastovich/Unsplash

Pięć miliardów telefonów na całym świecie może zostać wyrzuconych w 2022 roku – czytamy w raporcie Green Smartphones. Dlaczego pozbywamy się starego urządzenia? Czasami koniecznie chcemy mieć nowszy model lub uznajemy, że obecnie używany telefon działa zbyt wolno. Inna przyczyna to usterki smartfonów. Telefony najzwyczajniej w świecie czasem się psują, a niekiedy przyczynia się do tego niewłaściwe użytkowanie.

Z jakimi usterkami smartfonów najczęściej spotykają się użytkownicy tych urządzeń? Green Smartphones zebrało dane dotyczące reklamacji telefonów Samsunga, Apple oraz innych marek w Wielkiej Brytanii. Na tej podstawie stworzono ranking najczęstszych usterek smartfonów. Wyniki poniżej.

  1. Brak możliwości ładowania telefonu – 33%
  2. Niedziałający ekran dotykowy – 10%
  3. Niedziałający głośnik – 9%
  4. Przegrzewanie się urządzenia – 9%
  5. Niedziałający mikrofon – 8%
  6. Zbyt szybko rozładowująca się bateria – 7%
  7. Niedziałający aparat – 7%
  8. Niedziałające WiFi – 7%
  9. Niedziałający Bluetooth – 4%
  10. Niedziałający przycisk do regulacji głośności – 2%
  11. Niedziałający przycisk do włączania urządzenia – 2%
  12. Niedziałający GPS – 1%
  13. Niedziałające ładowanie bezprzewodowe – 1%

Z przedstawionego rankingu wynika, że ewidentnie najczęściej spotykaną usterką w telefonie jest brak możliwości jego ładowania. To problem wynikający np. z zanieczyszczenia portu ładowania lub tego, że bateria jest bardzo stara. Autorzy raportu zwracają uwagę, znacznie mniej osób skarżyło się na niedziałające ładowanie bezprzewodowe, niż przewodowe, ale w dużym stopniu może za to odpowiadać fakt, że niewiele osób korzysta z ładowania bezprzewodowego.

Green Smartphones zastrzega, że zebrane dane dotyczą wybranych fraz, a nie wszystkich możliwych zgłaszanych awarii. Niektóre powody psucia się smartfonów mogły przez to nie zostać uwzględnione, choć autorzy raportu zapewniają o spójnej metodologii, co miało pozwolić na rzetelne porównanie.

źródło: Green Smartphones, fot. GettyImages/Diy13

Motyw