Wyszukiwarka Google pozwala grać w gry.

Google pozwoli kontrolować jakie reklamy widzisz. Oto nowa funkcja

2 minuty czytania
Komentarze

Google ogłosiło wprowadzenie funkcji o nazwie Moje Centrum Reklam. Ma ona pozwolić na lepsze kontrolowanie tego, jakie materiały reklamowe są wyświetlane w wyszukiwarce, na YouTube oraz w Discoverze. Nowa opcja będzie stopniowo udostępniana wszystkim użytkownikom Google na całym świecie.

Google pozwoli zapanować nad reklamami

ustawienia reklam w google
źródło: Google

Dostęp do Mojego Centrum Reklam jest możliwy bezpośrednio z reklam w wyszukiwarce, na YouTube i w Discoverze, o ile jesteśmy zalogowani na swoje konto Google. W ramach funkcji można wybrać opcję wyświetlania większej liczby reklam marek i tematów, które nas szczególnie interesują, kosztem tych, które do Was nie trafiają.

Wyobraźcie sobie, że przez kilka ostatnich tygodni intensywnie planowaliście swoją podróż w sieci, wyjeżdżacie na wakacje, a po powrocie znów napotykacie się na reklamy biur podróży czy hoteli. Dzięki Mojemu Centrum Reklam możecie po prostu wybrać menu z trzema kropkami obok reklamy o wakacjach i wybrać opcję, dzięki której będziecie widzieć znacznie mniej podobnych treści – wyjaśnia Google. Na tym jednak nie koniec.

W Moim Centrum Reklam można wyłączyć personalizowanie treści reklamowych. Gdy to zrobimy, nadal będziemy widzieć reklamy, ale niepowiązane z naszymi zainteresowaniami i aktywnością w Google. Za pomocą nowej funkcji można sprawdzić, na podstawie jakich informacji o nas firma z Mountain View wybiera dla nas reklamy i zarządzać tymi uprawnieniami. Możliwe jest np. wyłączenie personalizowania reklam na podstawie historii wyszukiwania na YouTube, bez wpływu na rekomendacje filmów pojawiające się na koncie.

Google może wyświetlać reklamy m.in. na podstawie informacji o wykształceniu, statusie związku oraz branży, w której pracuje użytkownik. W Moim Centrum Reklam da się określić, które z tych kategorii Google może brać pod uwagę, a które nie.

Przy okazji ogłoszenia nowej funkcji firma z Mountain View zapewniła, że nie wykorzystuje do personalizowania reklam informacji wrażliwych, takich jak stan zdrowia, rasa, religia oraz orientacja seksualna. Nigdy nie sprzedajemy informacji o użytkownikach, nie wykorzystujemy także treści przechowywanych w aplikacjach takich jak Gmail, Zdjęcia i Dysk do celów reklamowych – zapewniło Google.

źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: Mitchell Luo/Unsplash

Motyw