inspekcja handlowa akumulatory baterie

Opracowano nowy typ baterii. Ładuje się w trzy minuty

2 minuty czytania
Komentarze

Naukowy z Harvardu opracowali wydajną baterię półprzewodnikową. W przyszłości mają stworzyć ogniwa, które zasilą pojazdy elektryczne. Grupa naukowców otrzymała specjalny grant, umożliwiający dalsze opracowanie projektu.

Baterie, które mają zasilać przyszłe pojazdy elektryczne

pojazdy elektryczne Harvard Adden Energy
via Harvard

Inżynierowie z Harvardu, Xin Li, Fred Hu, William Fitzhugh oraz Luhanem Ye, stworzyli nową baterię półprzewodnikową, która jest w stanie wykonać 10 tys. cykli ładowania, a także naładować się w trzy minuty. Ponadto ogniwo wykazało się wysoką gęstością energii oraz stabilnością. Rok temu naukowcy założyli startup Adden Energy, który skupia się na opracowaniu nowych technologii w tym m.in. ogniw woreczkowych. Baterie półprzewodnikowe korzystają ze stałego materiału, aby umożliwić przepływ energii. Z kolei obecne ogniwa litowo-jonowe wykorzystują roztwór ciekłego elektrolitu.

Zobacz też: Jak przygotować komputer na powrót do szkoły w 5 krokach?

Jeśli chcesz zelektryfikować pojazdy, najlepszym rozwiązaniem jest bateria półprzewodnikowa. Postanowiliśmy skomercjalizować tę technologię, ponieważ postrzegamy naszą technologię jako wyjątkową w porównaniu z innymi bateriami półprzewodnikowymi.

Osiągnęliśmy w laboratorium od 5000 do 10 000 cykli ładowania w całym okresie eksploatacji baterii, w porównaniu z 2000 do 3000 cykli ładowania nawet dla najlepszych obecnie w swojej klasie, i nie widzimy żadnych podstawowych ograniczeń w zwiększaniu skali naszej technologii baterii. To może zmienić zasady gry.

Xin Li, profesor nadzwyczajny materiałoznawstwa w Harvard’s John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences

Pieniądze, które wesprą badania

pojazd elektryczny energa

Pojazdy elektryczne nie mogą pozostać luksusową modą, dosłownie „jeden procent” pojazdów na drogach, jeśli mamy poczynić postępy w kierunku przyszłości czystej energii, a Stany Zjednoczone nie będą miały rynku samochodów używanych, jeśli akumulatory EV wystarczą tylko na 3 do 5 lat. Technologia musi być dostępna dla wszystkich. Ważną częścią tego jest wydłużenie żywotności baterii, tak jak tutaj robimy.

Xin Li, profesor nadzwyczajny materiałoznawstwa w Harvard’s John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences

Na początku bieżącego roku uczeni otrzymali grant z Biura Rozwoju Technologii Harvardu w wysokości 5,15 mln dolarów. Pieniądze mają pomóc w stworzeniu ogniwa z lepszą niezawodnością i wydajnością, aby w przyszłości baterie mogły zostać wykorzystane w pojazdach elektrycznych. Według planów uczonych pełnowymiarowa bateria powinna zostać opracowana w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat.

Źródło: Teslarati; Harvard

Motyw