Roblox i eksperymentalne reklamy — twórcy gry dla dzieci zdradzają plany

2 minuty czytania
Komentarze

Szef Roblox poinformował o przyszłości swojej firmy. Odbywają się testy z wieloma markami, które mają wprowadzić immersyjne reklamy. Eksperymentalny format został nazwany „portal”.

Immersyjne reklamy w Roblox?

Firma Roblox, czyli twórcy platformy do gier i rozrywki skierowanej do dzieci, ogłosiła, że zamierza poszerzyć swoją działalność i rozpocznie współpracę z reklamodawcami już w przyszłym roku. Szef Roblox, Manuel Bronstein, poinformował, że firma sprawdziła już niektóre rodzaje reklam we współpracy z m.in. Warner Bros. i Vans. Reklamy zostały wyświetlane w nowym eksperymentalnym formacie, który został określony jako „portale”. Niestety nie zdradzono szczegółów nadchodzącej nowości w branży reklamowej. Co więcej, firma ma nadal być zaangażowana w swoją podstawową działalność, czyli umożliwianie graczom zakup wirtualnej waluty Robux do wykorzystania w grze.

roblox

Zobacz też: Idealny tablet na powrót do szkoły? Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie!

Bronstein opisuje nadchodzące reklamy jako immersyjne, które nie mają jeszcze standardowego formatu wyświetlania. Testy umożliwiały użytkownikom wchodzenie w interakcję z marką, by następnie zostać przeniesionym do wirtualnej społeczności Roblox. Mimo to aktualnie firmy próbują zrozumieć, w jaki sposób reklamy mogą funkcjonować w metaświatach. Wg Bronsteina reklamy w metaverse mogą przypominać cyfrowe billboardy, za których pośrednictwem ludzie będę kupować towary.

Niezły start na giełdzie i pojawiające się problemy

reklamy Roblox Robux

Roblox zadebiutował na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w marcu ubiegłego roku. Początkowo firma zanotowała kapitalizację rynkową powyżej 80 mld dolarów w listopadzie, jednak z racji m.in. spowolnienia gospodarczego, Roblox stracił około 60% swojej wartości w bieżącym roku. Według wyników finansowych za drugi kwartał br. wzrost przychodów firmy zwolnił z 100% (z roku wcześniej) do obecnego 30%. Roblox wyjaśnił, że głównym źródłem przychodów jest sprzedaż waluty Robux.

W lutym bieżącego roku David Baszucki, dyrektor generalny firmy, powiedział CNBC, że firma ma „wiele możliwości na zwiększenie monetyzacji”, wymieniając m.in. reklamy, a także zakupy immersyjne 3D. Dotychczas firma skupiała się na „tworzeniu bezpiecznej i cywilnej platformy”. Wydaje się zatem, że plany powoli zostają realizowane i już niedługo można spodziewać się oferty reklamowej.

Źródło: CNBC

Motyw