Apple wypłaca odszkodowanie dla konsumentów w związku ze zbiorowym pozwem z 2016 roku. O pieniądze mogą ubiegać się wszyscy kwalifikowani użytkownicy, którzy wykupili AppleCare.
Firma wypłaca odszkodowanie za AppleCare
Firma prawnicza, Hagans Berman, która zajmuje się sprawą sądową Apple, rozsyła do poszkodowanych wiadomości e-mail z informacją o otrzymaniu płatności. Apple rozlicza się ze zbiorowego pozwu i wypłaci łącznie 95 mln dolarów odszkodowania. Chodzi o sprawę, w której klienci pozwali firmę, bo ta w ramach usługi AppleCare oferowała im stare i niewydajne urządzenia jako zamienniki. Choć opis usługi sugerował zapewnienie nowego lub o równoważnej wydajności sprzętu, firma wprowadzała w błąd użytkownika i udostępniała odnowione, niespełniające wymogów urządzenia. Pierwszy pozew zbiorowy został złożony w 2016 roku.
Zobacz też: Jak przygotować komputer na powrót do szkoły w 5 krokach?
O odszkodowanie może starać się każdy klient, który zakupił AppleCare lub AppleCare+ do swojego iPhone i iPada po 2012 roku i który otrzymał odnowione urządzenie jako zamiennik. Wszyscy zakwalifikowani mogą ubiegać się o płatność do 28 listopada bieżącego roku. Według treści rozsyłanych mailów użytkownik może spodziewać się rekompensaty w wysokości 14,45 dolara.
Kilkanaście dolarów w ramach rekompensaty
Zgodnie z naszymi danymi, jesteś uprawniony do otrzymania wypłaty w wysokości 14,45 USD w ramach ugody w sprawie zatytułowanej Maldonado, et al. v. Apple Inc, et al., Case No. 3:16-CV-04067-WHO.
Jako administrator ugody w tej sprawie wysyłamy Państwu tę wiadomość e-mail, aby poinformować, że do 30 sierpnia 2022 r. otrzymają Państwo wiadomość e-mail z powiadomieniem o płatności, zawierającą łącze umożliwiające odebranie płatności drogą elektroniczną. Po otrzymaniu tej wiadomości e-mail będą Państwo mieli czas do 28 listopada 2022 roku, aby odebrać swoją płatność.
Treść maila przesłanego do AppleInsider
AppleCare to opcjonalna i płatna usługa, która zapewnia fachową pomoc oraz dodatkowe wsparcie techniczne dla wybranych sprzętów Apple. Co więcej, użytkownik może liczyć na naprawę sprzętu, w tym wymianę zużytej baterii (lub określonego podzespołu w przypadku Maca), a także pomoc w kwestii oprogramowania.
Źródło: Apple Insider