Google rozwija swoją platformę z materiałami wideo. Podcasty na YouTube otrzymały swoją dedykowaną sekcję. Choć nie jest ona na razie rozbudowa, to wskazuje kierunek, w którym może pójść rozwój.
Podcasty na YouTube dostały swoją stronę dedykowaną
Na platformie YouTube pojawiła się nowa sekcja, czyli Podcasty. Działa ona na podobnej zasadzie co sekcja Odkrywaj, jednak dotyczy wyłącznie podcastów. Można na niej znaleźć najpopularniejsze materiały twórców, całe playlisty, a także losowe odcinki. Na chwilę obecną strona związana z podcastami nie jest bardzo rozbudowana. Wiele wskazuje na to, że serwis chce rozwijać dostępność i komfort przeglądania tego rodzaju materiałów na swojej platformie.
Witryna nie jest dostępna globalnie, jednak jeśli korzystacie z VPN (logując się na serwery np. USA), to możecie sami sprawdzić witrynę: youtube.com/podcasts. Nie ma dostępnych za wielu opcji, dlatego wydaje się, że aktualnie strona jest testowana i przygotowana do powszechnego użytku.
YouTube ma swoje zalety
Dotychczas na rynku podcastowym znajduje się wiele aplikacji oferujących słuchanie rozmów (lub monologów) ciekawych ludzi: Spotify, Apple Podcasts, czy Google Podcasts. Mimo to wiele twórców wrzuca swoje treści na YouTube, aby poszerzać grupę odbiorców i mieć z nimi kontakt dzięki sekcji komentarzy. Także wiele słuchaczy korzysta z YT, gdzie mogą jednocześnie słuchać i patrzeć na rozmówców. Dlatego też rozwój platformy w kierunku podcastów wydaje się jasny, zwłaszcza że może to wygenerować dodatkowe zyski.
Według ostatnich badań najpopularniejszą platformą wśród młodych użytkowników jest YouTube. Wydaje się zatem, że jest to doskonałe źródło na pozyskanie młodszych odbiorców, którzy wcześniej nie interesowali się podcastami. Z racji wszechstronności i różnorodności tematycznej każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Pod warunkiem, że potrafią słuchać rozmowy trwającej od kilkunastu minut do kilku godzin.
Źródło: 9to5google; Ars Technica; The Verge