Facebook traci popularność wśród młodych

Gigant upada — Facebook traci popularność wśród nastolatków

2 minuty czytania
Komentarze

Facebook traci popularność wśród nastolatków, a YouTube króluje jako platforma społecznościowa. Tak wskazują badania przeprowadzone przez Pew Research Center dotyczące zachowań młodych osób wobec mediów społecznościowych.

Facebook traci popularność na rzecz innych platform społecznościowych

Facebook traci popularność wśród młodych

Według badań przeprowadzonych przez Pew Research Center, Facebook traci popularność wśród nastolatków. Zazwyczaj, jak ktoś traci, to ktoś inny zyskuje — w tym przypadku TikTok. Dane wskazują, że 32% wszystkich badanych korzysta z FB, z kolei z TikToka aż 67%. Wydaje się, że oba serwisy ze sobą mocno rywalizują, zwłaszcza że od jakiegoś czasu na platformie z niebieskim logo, pojawiły się krótkie filmiki wideo (na wzór konkurencji). Ankieta została przeprowadzona wśród amerykańskich nastolatków w wieku od 13 do 17 lat. Udział w badaniach wzięło łącznie 1316 osób, które odpowiadało na pytania związane z ich aktywnościami i tendencjami w internecie.

Zauważono ogromny spadek z korzystania z Facebooka, ponieważ w podobnych badaniach przeprowadzonych w latach 2014-2015, aż 71% ankietowanych używało serwisu Zuckerberga (obecnie tylko 32%). Co ciekawe, najpopularniejszą platformą społecznościową jest… YouTube, bo aż 95% ankietowanych uważa się za aktywnych użytkowników serwisu od Google.

YouTube bezapelacyjnym królem social mediów

Facebook traci popularność wśród młodych

Ponadto 62% nastolatków korzysta z Instagrama, co wciąż jest gorszym wynikiem od TikToka (67%). Z kolei porównując dane z poprzednich lat, to zainteresowanie IG wzrosło tylko o 10 punktów procentowych (z 52% do 62%). Nawet Snapchat, czyli aplikacja do udostępniania zdjęć i krótkich filmików, może pochwalić się wzrostem popularność z 41% na 59%. Oczywiście TikTok nie został uwzględniony, bo aplikacja zadebiutowała dopiero w 2016 roku.

Nie tylko Facebook traci, bo jak pokazują dane, Twitter i Tumblr cieszy się mniejszym zainteresowanie. Z tego pierwszego korzystania obecnie 23% ankietowanych (wcześniej 33%), a z Tumblr jedynie 5% (uprzednio 14%). Serwisy, które nie posiadają informacji z ubiegłych lat to: Twitch (obecnie 20%), WhatsApp (obecnie 17%) i Reddit (obecnie 14%). Jeśli chodzi o płeć, to chłopaki częściej korzystają z YouTube, Twitcha i Reddita, a dziewczyny chętniej zaglądają do TikToka, Instagrama i Snapchata.

Choć badania zostały przeprowadzone na wąskiej grupie ankietowanych, to dają pewien wgląd, jak prezentują się zachowania wobec social media wśród nastolatków. Należy pamiętać, że jedną z największych grup docelowych dla mediów społecznościowych, są właśnie młodsi odbiorcy.

Źródło: Yahoo Finance; Pew Research Center

Motyw