Twórcy Stellar Blade wystosowali do graczy ważny komunikat, który powinien pozytywnie wpłynąć na ich wrażenia związane z grą. Premiera dzieła Shift Up odbędzie się już 26 kwietnia 2024 r. i dowiedzieliśmy się, że tytuł będzie nieocenzurowany we wszystkich regionach, także w Japonii. Dlaczego to jest aż tak ważne w kontekście przygody EVE? Ano jest pewien znaczący powód.
Stellar Blade bez cenzury – Spis treści
Dlaczego Japonia mogła ocenzurować Stellar Blade?
Koreańska gra budzi ogromne zainteresowanie na całym świecie. Wystarczy napisać, że ogrywane przeze mnie demo przyciągnęło w pewnym momencie aż 690 tys. graczy jednocześnie, a niektórzy spędzili w nim nawet ok. 50 godzin, ulepszając umiejętności EVE do granic możliwości, z idealnym przygotowaniem na przeniesienie postępów do pełnej gry. Dla porównania, jak przypomina Eurogamer, bezpłatne demo Final Fantasy VII: Rebirth uzyskało „jedynie” szczyt 380 tys. aktywnych graczy jednocześnie.
Wróćmy jednak do Japonii. Ichniejszy odpowiedni PEGI, czyli CERO (Computer Entertainment Rating Organization) uznał, że gra nie wymaga cenzury, przyznając jej oznaczenie CERO D, czyli 17+. W Korei Południowej z kolei mamy ostrzejszą ocenę na 18+, ze względu na „nadmierną przemoc” (dekapitacja, okaleczenia) oraz „bezpośrednią ekspresję seksualną”. Niemniej jednak dalej zagramy bez cenzury.
Stellar Blade ma seksapil, ale czy coś więcej?
O tym przekonamy się wszyscy już 24 kwietnia, ponieważ to wtedy pojawi się m.in. moja recenzja Stellar Blade, na łamach Android.com.pl. Dlatego też pozwólcie, że uniknę tu wchodzenia w dalsze dywagacje na temat cenzury i jej braku w grze, i zostawię sobie tę opowieść na główny tekst, do którego oczywiście zapraszam was w najbliższą środę.
Pozwolę sobie na koniec przypomnieć cytat jednego z autorów gry, który wypłynął przy prezentacji głównej modelki dla EVE.
To oczywiście zależy od tego, jak definiujemy piękne ciała. Chcieliśmy jednak, żeby gracz obcował z możliwie jak najbardziej atrakcyjnym ciałem, dlatego podjęliśmy współpracę z taką modelką.
Hyung-Tae Kim, reżyser gry Stellar Blade w studiu Shift Up
Zdjęcie otwierające: Shift Up / PlayStation / materiały prasowe
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.