Ilustracja promująca grę "Dragon's Dogma 2", przedstawiająca trzy postacie: po lewej postać w złotych szatach z modlitewną pozą, w centrum rycerza w pełnej zbroi z płonącym sercem, po prawej łuczniczkę w gotowości do strzału, z logo gry na środku.

Dragon’s Dogma 2 sprzedaje się rewelacyjnie. Wielki sukces mimo licznych kontrowersji

2 minuty czytania
Komentarze

Dragon’s Dogma 2 pokazuje, że możesz mieć słabo zoptymalizowany produkt w dniu premiery, dorzucić mikrotransakcje za plecami graczy i recenzentów, a i tak sprzedasz mnóstwo egzemplarzy swojego dzieła. Capcom jest zachwycony wynikami swojej najnowszej gry, dlatego japońska korporacja podzieliła się statystykami sprzedaży z ostatnich dwóch tygodni.

Szczegółowe wyniki sprzedaży Dragon’s Dogma 2

Rycerz w zbroi stojący przed ognistym tłem z płonącym otworem w miejscu serca. Grafika promująca grę Dragon's Dogma 2
Fot. Capcom / materiały prasowe

Jak ogłosił Capcom w komunikacie prasowym, Dragon’s Dogma 2 przekroczyła 2,5 mln sprzedanych egzemplarzy na wszystkich platformach (PC, Xbox Series X|S, PS5).

Dowiedzieliśmy się również, że cała seria (także Dragon’s Dogma na PS3 i Xbox 360 oraz remaster Dragon’s Dogma: Dark Arisen na PC, Xbox One, PS4 i Nintendo Switch) sprzedała się w 10 mln kopii na wszystkich platformach.

Szczytowa liczba graczy oraz otaczające grę kontrowersje

Scena walki z gry komputerowej Dragon's Dogma 2, gdzie postać w średniowiecznej zbroi broni się przed atakującymi go potworami na zielonej łące.
Fot. Steam / Capcom / materiały prasowe

Co imponuje na temat Dragon’s Dogma 2 to fakt, że popremierowy spadek liczby graczy jest bardzo niski. W tytuł dalej zagrywa się na Steam ok. 80 tys. osób jednocześnie, ze szczytem na poziomie 220 tys. – miało to miejsce 24 marca 2024 r.

Wykres aktywności graczy na platformie Steam dla gry "Dragon's Dogma 2" pokazujący liczbę graczy online w czasie, z aktualną liczbą 81 354 graczy, szczytem z ostatnich 24 godzin wynoszącym 113 557 graczy i rekordem wszech czasów 228 585 graczy sprzed 9 dni.
Fot. SteamDB / własny zrzut ekranu

A przypomnijmy, premiera nie obyła się bez kontrowersji. Fatalna optymalizacja na konsolach oraz komputerach PC sprawiła, że już teraz wiemy o planach aktualizacji gry. Gorsze było jednak wprowadzenie jednorazowych mikrotransakcji za plecami graczy i recenzentów, a także brak tak podstawowej funkcji, jak rozpoczęcie nowej gry z istniejącym zapisem.

2,5 mln graczy pokazało jednak, że liczy się przede wszystkim dobra zabawa. Bo warto też dodać, że choć mikrotransakcje w Dragon’s Dogma 2 są liczne, to nie wpływają one znacząco na rozgrywkę i tylko 1 z 9 sprzedawanych przedmiotów jest nieosiągalny przez przykładowo grę na laptopie. Znacznie większym problemem jest średnia optymalizacja gry na konsolach, gdzie niestabilne 30 FPS mocno wpływa na komfort zabawy. Czy gdyby obyło się bez powyższych problemów, Capcom mógłby liczyć na jeszcze lepszą sprzedaż swojej gry? Pozostają nam wyłącznie domysły.

Zdjęcie otwierające: Capcom / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw