Osoba trzymająca smartfon z logiem Spotify na ekranie, siedząca w pomieszczeniu na kanapie.

Spotify zmienia regulamin. Nowe zapisy dotyczą m.in. tego, kiedy mogą zablokować Twoje konto

3 minuty czytania
Komentarze

Spotify dokonuje aktualizacji swoich warunków korzystania z usługi, wprowadzając bardziej przejrzyste wyjaśnienia w stosunku do praw użytkowników oraz szczegółowe informacje na temat polityki treści i rekomendacji. Całe szczęście wygląda na to, że żadna z tych nowości nie wpłynie na zasady dotyczące korzystania ze Spotify Premium za darmo.

Zielony serwis streamingowy zmienia regulamin – Spis treści

Zmiany w warunkach korzystania ze usługi

Smartfon z wyświetlonym logo Spotify na czarnym tle leżący na płycie winylowej. Do smartfona podpięte są białe słuchawki douszne.
Fot. Daviles / Depositphotos

Serwis streamingowy, który ma już ponad 600 mln użytkowników, wprowadza zmiany w regulaminie, które zaczną obowiązywać od 15 marca 2024 roku. Klienci otrzymali niedawno informacje w wiadomościach e-mailowych, które zawierały skrót dotyczący nadchodzących modyfikacji. Głównie mają one wpływ na politykę prywatności, chociaż nowości zostały opisane bardzo ogólnie i w zasadzie nie przedstawiono żadnych przykładów, w które użytkownik mógłby się zagłębić.

Rozwinęliśmy sekcje dotyczące polityki treści, naszych praktyk oraz spersonalizowanych rekomendacji. Doprecyzowaliśmy Twoje prawa związane ze zmianami w serwisie, a także nasze prawa dotyczące zawieszania lub blokowania kont użytkowników Spotify. Zamieściliśmy również linki do najważniejszych polityk i wytycznych dla użytkowników, aby łatwiej było Ci się do nich odnieść.

Fragment wiadomości e-mailowej rozsyłanej do klientów Spotify

Zmiany te mają na celu ułatwienie użytkownikom zrozumienia ich praw i obowiązków, a także sposobu, w jaki serwis zarządza kontami, w tym procedurami zawieszania lub blokowania kont. Dodanie linków do kluczowych polityk i wytycznych ma pomóc w łatwiejszym dostępie do niezbędnych informacji, jednak nie podano, co dokładnie zmieni się w codziennym korzystaniu z serwisu. Regulamin można przeczytać tutaj.

Modyfikacje nie wymagają dodatkowych działań ze strony użytkowników – kontynuacja korzystania z serwisu jest traktowana jako akceptacja nowych warunków.

Spotify Premium za darmo z Żabką

Wygląda na to, że żadna z powyższych nowości w regulaminie nie dotyczy ceny Spotify. To dobra wiadomość, bo nie chcielibyśmy zobaczyć kolejnego powiadomienia o podwyżkach. Szukamy raczej sposobów na to, aby oszczędzić na abonamencie. A ostatnio pojawiła się nowa opcja na Spotify Premium za darmo z Żabką.

Reklama promocji Spotify Premium z Żabka przedstawiająca złote słuchawki na mrocznym tle z gradientem oraz informację o trzymiesięcznym bezpłatnym dostępie do usługi dla nowych subskrybentów.
Fot. Żabka / informacja prasowa

Sieć Żabka oferuje nową promocję, w ramach której klienci mogą otrzymać trzymiesięczny dostęp do wersji Premium za darmo, wymieniając punkty lojalnościowe zwane żappsami. Oferta skierowana jest wyłącznie do nowych użytkowników Spotify i wymaga zebrania 500 żappsów.

Po zakończeniu promocyjnego okresu użytkownicy będą płacić regularną cenę za subskrypcję, chyba że z niej zrezygnują. Promocja ma trwać prawie do końca 2025 roku, a szczegółowe informacje na temat sposobu odbioru abonamentu oraz dodatkowych korzyści związanych z uczestnictwem w programie lojalnościowym znajdują się na stronie Żabki. Warto dodać, że kod na subskrypcję za darmo można także uzyskać w grze Żabu.

Każdy e-mail z informacjami do klientów daje nam także nadzieję, że wkrótce ukaże się Spotify HiFi (lub Spotify Supremium), jednak kolejny raz nie dostaliśmy takiej wiadomości.

Źródło: Spotify, oprac. własne. Zdjęcie otwierające: rclassenlayouts / Depositphotos

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw