Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 w dniu premiery kontra Aktualizacja 2.0. Różnice są ogromne

4 minuty czytania
Komentarze

Cyberpunk 2077 otrzymał 21 września 2023 r. aktualizację 2.0, przygotowującą grę na premierę dużego rozszerzenia Phantom Liberty. Niecałe trzy lata to oczywiście mnóstwo czasu na poprawę gry, zwłaszcza że było co poprawiać. Gra CD Projekt RED była tragicznym doświadczeniem na konsolach poprzedniej generacji, a i na nowszych platformach nie obyło się bez krytycznych błędów. Sprawdźmy więc, jak przygoda w Night City zmieniła się przez ten czas.

Cyberpunk 2077 1.0 kontra 2.0 – porównujemy wydania

Powyższe porównanie przygotowane przez kanał GameBest skupia się przede wszystkim na aspektach związanych z fizyką ostatniej gry CD Projekt RED. Przykładowo, ogrom testów dotyczy reakcji wody na kontakt z pociskami, grantami czy też pojazdami. No i ten aspekt jest poprawiony w aktualizacji 2.0, tak samo jak pływanie, gdzie skoki do wody zostały lepiej zaaranżowane pod kątem dźwięku. Wybuchy prawidłowo unoszą fale, podczas gdy oryginał nic sobie z tego nie robił. Z pewnością warto obejrzeć ten materiał by zobaczyć, jaką drogę Cyberpunk 2077 przeszedł w nawet tak małych detalach.

Jedną z naczelnych zmian w Cyberpunk 2077 jest możliwość strzelania z pojazdów, zarówno z motocykli, jak i samochodów. V otrzymuje również teraz obrażenia, gdy nagle wyskoczy z pojazdu w ruchu, łącznie z odpowiadającą zdarzeniu animacją. Kolejnym świetnym przykładem są reakcje postaci NPC. Teraz gdy kogoś uderzymy, przechodzień od razu kładzie się na ziemię, a nie ucieka w popłochu jak nigdy nic. Takich zmian oczywiście jest sporo, ale to zaledwie wierzchołek góry lodowej pod kątem tego, co teraz czeka na Was w Night City.

Cyberpunk 2077 2.0 – wrażenia po kilku godzinach rozgrywki

Z racji, iż obecnie nie ogrywam żadnej pozycji pod kątem recenzji, z przyjemnością ponownie wskoczyłem do Night City i 10 raz wyciągnąłem Sandrę Dorsett z wanny pełnej lodu. Grałem do tej pory prawie 5 godzin, więc nie zauważyłem jeszcze wszystkiego. Są jednak zmiany, które naprawdę widać gołym okiem.

Stworzyłem postać, która ma łączyć hakowanie z dobijaniem wrogów bronią palną. Z racji, iż bardzo lubię eksplorować Night City, skupiłem się na robieniu kontraktów. W kontekście głównego wątku dopiero widziałem pierwszy braindance, ale tu się nie spieszę, bo grałem też sporo przy premierze na PC. Wszystkie drzewka umiejętności są oczywiście całkowicie odmienione, a dodatkowe — Relic — trafi do gry wraz z premierą Phantom Liberty.

Cyberpunk 2077
fot. Szymon Baliński / android.com.pl

Co zauważyłem natychmiastowo, to znaczące obniżenie liczby przedmiotów, która wypada z przeciwników. Nie ma już tylu zbędnych śmieci, a ubrania są prawie wyłącznie elementem kosmetycznym. Pancerz teraz zapewniają wszczepy, dlatego trzeba częściej odwiedzać ripperdoca i kupować nowe zabawki lub ulepszać te stare (tak, oddałem już pieniądze Viktorowi).

Bardzo miłą zmianą jest też AutoFixer, czyli dostępny w mieszkaniu panel pozwalający kupować dowolny samochód, o ile tylko mamy odpowiedni poziom reputacji. To znacząco ogranicza spam od fixerów, którzy dzwonią teraz tylko by się przywitać oraz przy zbliżeniu się do dowolnego z kontraktów. Szybko sobie przypomniałem, jak dobrze nawet poboczne zadania rozszerzają kontekst codziennego życia w Night City.

Oczywiście, nie obyło się bez zgrzytów. Gram na PlayStation 5 i tam dynamiczna rozdzielczość została obniżona z 4K do 1800p. Nie uważam również, aby gra sztywno trzymała 60 FPS. Spadki się zdarzają i raczej trzeba się z tym pogodzić. Najbardziej jednak zaniepokoił mnie błąd graficzny, który pojawił się dwa razy przy dialogach z głównych misji. Ekran na chwilę zrobił się czarny, a gdy zacząłem poruszać kamerą, czarne pola powoli odsłaniały rozgrywkę.

Jeżeli ktoś zobaczy podobny błąd na PS5, to dajcie znać, bo jeszcze pomyślę, że to z konsolą zaczyna się dziać coś złego (fot. Szymon Baliński / android.com.pl)

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty — nowy zwiastun z Idrisem Elbą

Pomimo godzin oddzielających nas od premiery Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, CD Projekt RED oraz Idris Elba nie zwalniają z marketingiem gry. Po świetnym zwiastunie CGI otrzymujemy też reklamę live-action, podobną do tej, co pojawiło się z Keanu Reevsem w 2020 r. Jej główne hasło to „The Game is Fixed”, co ma podwójne znaczenie — poprawiony stan gry oraz nieuczciwość korporacyjno-rządowych rozgrywek w Night City.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty ukaże się już 26 września 2023 r. na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Dodatek kosztuje 99 złotych, podczas gdy aktualizacja 2.0 do podstawowej pozycji jest oczywiście darmowa.

Skoro interesują cię gry komputerowe, być może korzystasz też ze Snapchata? Jeśli tak, z pewnością przyda ci się nasz poradnik krok po kroku dotyczący tego, jak odzyskać dni na Snapie.

Motyw